donderdag 3 maart 2011

Dikkie

De griep waart rond en probeert me te pakken te krijgen, een loopneus en zwaar hoofd heb ik al, maar gelukkig lust ik nog koffie en dan ben ik niet ziek dus :)
Waar ik me meer zorgen om maak is DikkieDik. Hij is vannacht weer niet thuisgekomen en ook vanmorgen liet ie zich niet zien. Sinds Bali plotseling verdween en niet terugkeerde ben ik altijd bang als een kat te lang wegblijft.
Laatst was DD ook een nacht weg en zat toen op de zolder bij de buren. Tijdens de renovatie staan overal deuren open, vandaar. Nu vermoed ik dat hij achter poesjes aanzit want kleine kittens worden groot. De broertjes Rick&Dik vallen zelfs hun zusje Minnie al lastig. s 'Nachts zit zij daarom liever op de zolder waar ook moeder Molly slaapt. Vannacht dus alleen Ricky op mijn voeteneind.
Ik denk(hoop) dat Dicky er zo wel weer aan komt lopen.

18 opmerkingen:

  1. Laatste nieuws.

    Hij is er! Ik was toch gaan zoeken en roepen/fluiten overal in de buurt. En opeens bij thuiskomst stond ie voor de deur. Even eten en hij wilde weer weg, mooi niet dus.
    Ik zal vriendin, bij wie broer Witje woont vragen of we nu snel naar de dierenarts kunnen-we gaan tegelijk met haar auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O gelukkig Margreet.
    Bij de dierenarts is het probleem gauw verholpen.
    Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal volgende week wel worden, ik ga er op aandringen. Dat is het nadeel van zelf geen auto hebben en geen dierenarts in het dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat was dus eventjes spannend voor je Margreet.Gelukkig was hij? gauw weer terug lasik in de reacties.Wat heb je al een boel geschreven zeg.Langzaam zal ik me hier eventjes bijlezen.Van harte voorspoedige beterschap Margreet veel drinken vooral warme thee en sinasappelen eten meis.Maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja veel drinken en slapen. En misschien dan eindelijk-morgen in bad, vanmorgen hebben ze de voorbereidingen getroffen, morgen zal het bad geplaatst worden, alleen zonder voorkant want die was verkeerd geleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is hij er weer. :-)
    Lastig om hem binnen te houden tot hij geholpen is, dat gaat vast niet lukken.

    Hopelijk blijft het bij een verkoudheid, lang genoeg slapen helpt wel, lekker warm in bed.

    Het einde is dus in zicht met de badproblemen, he he. Nu de voorkant nog.

    Mooie foto van DikkieDik, wat een heerlijke kat is dat geworden.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanochtend werd ik om half 7 wakker geblêrd door de heren, vooral Ricky is erg krols, die zit voortdurend achter Minnie aan, die hem blazend van zich af moet houden.
    het is wat als je zo door je driften in beslag wordt gehouden, zou dat bij mannen nu ook zo het geval zijn ;p Bij sommigen lijkt dat er wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat weet ik niet, ik ben geen man. :-)).
    Sproeien de katers ook al? En is Minnie nog niet krols? Bij katers heet het trouwens niet krols, alleen bij poezen, maar dat wist je vast wel.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha nee, ik ook niet Willie, maar ik ken wel mannen die een beetje zo zijn.

    Ze hebben het toch wel over krolse katers? Hoe heet het dan bij katers. Minnie is dacht ik nog niet krols.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De katers waren vannacht allebei buiten, Ricky komt af en toe eten en sliep een tijd hier binnen maar Dikkie is hooguit 5 minuutjes binnen geweest, ik zag dat ie in het tuinschuurtje lag te slapen en even later was ie weer foetsie. Eten hoeft ie niet. Ik vind het niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wist ook niet hoe het dan heet bij katers, na enig zoeken kom ik op: hitsig. :-)

    Jouw katertjes zijn duidelijk hitsig. Ze zijn op het liefdespad en op zoek naar krolse poesjes.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wilde al roepen: het mes erin! :-)
    Dat ie niet wil eten klopt wel Margreet. Katers die op vrijersvoeten zijn eten haast niet, die hebben wel wat anders aan hun kop. ;-)
    Kun je de arme Minnie niet een poosje apart zetten? Als zij krols wordt zit je weer met een nestje...
    Maar wat een prachtkater is DD. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hitsig? Nooit van gehoord ivm katten, nou ja, het is duidelijk dat ze het zijn en vooral Dikkie. Die had ik dus gistermiddag in het schuurtje gezien en zonet kwam ie pas thuis. En wilde meteen weer weg. Ik probeer hem nu maar binnen te houden. Ik was al 2 keer een rondje wezen roepen/fluiten.

    Mes erin ja:) Zielig hoor, maar ik vind dit ook zielig eigenlijk, zo beheerst door die drift.
    Minnie slaapt 's nachts op de zolder met Molly, volgens mij is ze niet krols en ze blaast naar de broers. Ze oefenen op haar lijkt het.
    Vriendin belt morgen de dierenarts, Witje lijkt nog niet erg krols dus ze wilde eigenlijk wachten tot ie 9 maanden is, zolang wil ik zeker niet wachten, deze week!
    Ik weet nog niet wanneer Minnie moet, misschien ook direct of moet ze eerst krols zijn geweest, dat zei vriendin.

    Mooi is ie he, ik zal van de anderen ook weer es een foto plaatsen binnenkort, Molly is een dikke theemuts geworden na de sterilisatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De meningen zijn verdeeld Margreet. Tegenwoordig kan het al vanaf zes maanden geloof ik. Anders even met de dierenarts overleggen.
    Nickie was al een jaar en nog niet (merkbaar) krols geweest. Toen heb ik haar toch maar laten 'helpen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het kan al wel Truus, de afspraak staat voor a.s. donderdag. Ze gaan alledrie en Witje gaat ook dan. We gaan naar een andere kliniek met de nieuwste apparatuur en momenteel een actie. En je mag er zelfs bijblijven!
    Bij sommige katten merk je er weinig van he.
    De assistente zei dat de poezen krols zijn en de katers reageren daar dus op. Misschien is Minnie dan wel krols want de katers willen haar dus ook pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Donderdag dus, hopelijk zijn de heren katers dan thuis.
    Dat scheelt mooi in de portemonnee Margreet. :-)
    Vooral in het voorjaar hebben ze vaak acties. Logisch natuurlijk, dan zijn de poezen krols.
    Enne, bedankt voor de tulpen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja dat hoop ik ook want ze moeten eigenlijk wel even flink eten voor 6 uur dan.
    Het scheelt mij dus 70 euro vergeleken met onze eigen dierenarts, wel de moeite om even een kwartiertje verder te rijden.

    mooie kleur he, die tulpen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mocht Dikkie helemaal niet op komen dagen dan moet die later nog es, niet erg handig natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen