woensdag 19 oktober 2011

asielbeleid alhier

Opeens kreeg ik -alweer enige tijd geleden- te maken met een asielzoeker.
De buren hadden zich in eerste instantie over hem ontfermd en hem zelfs een mooi halssieraad gegeven, doch de verschoppeling had andere plannen.
Was het de geur van mijn huis, de heerlijke maaltijden die ik mijn gezin voorzette, misschien mijn lieflijke aanblik...??
 Feit is dat ik meneer de AZ steeds vaker aantrof in mijn tuin en schuur!
 Hij bracht er zelfs geregeld de nacht door!
Ik was hier niet bepaald blij mee en wees hem keer op keer de deur, en verwees hem niet vriendelijk, doch zeer dringend naar hiernaast.
Helaas hielp mijn ontmoedigingsbeleid niet echt; hij wilde mij!
Op een gegeven moment bemerkte ik ook bij de buren enige tegenzin in het sujet.
Dat begreep ik, maar nu..grrrrr
Als ik 's ochtends de deur opende was de eerste die ik zag.... jawel :(

U moet weten: zijn uiterlijk stond mij niet aan.
 Was dát niet het grootste euvel?
 Ik kwam in conflict met mezelf, want waar plek is voor 8 individuen kan er best nog eentje bij immers?!? Was het een adonis geweest dan had ik reeds lang de deur wijd open gezet..
O wee, o wee,  ik viel mijzelf danig tegen.

Maar goed, om kort te gaan:
alles verandert
Tegenwoordig ligt de asielzoeker bij mij in bed!
En is hij geheel en al ingeburgerd!



25 opmerkingen:

  1. Magreet,

    Ik werd toch even op het verkeerde been gezet, maar bij acht ging het lampje toch branden en schoonheid is ook maar betrekkelijk, als hij maar lief is!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor een kat is het Margreet? hahahaha ik heb wel even gelachen hier voor de pc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flauw he Jeer :) Het is een soort waakpoes, ook handig, die hadden we nog niet :)

    Novelle, het is een heel dikke zware kat, het schijnt dat achterburen hem achter hebben gelaten. Ik moet toch nog een beetje aan hem wennen maar hij heeft hier een plekje nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, het heeft een tijd geduurd hoor maar ik kan hem ook niet naar een asiel brengen, dus tja, je kan zo'n beestje ook niet aan zijn lot overlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk krijg je geen brief van ene mijnheer Wilders om je beleid uit te leggen en om diepbuigend je excuses te maken. Krijg je hem toch, verbranden dat ding. Veel plezier met je nieuwe AZ-er. Ik vond het een grappig logje want ik dacht nog lang in het stuk.. het is een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, in het begin had ik ook een man voor ogen, maar toen ik las dat de buren enige tegenzin hadden in het sujet, had ik het door. :-)

    Je had de kat ook naar het asiel kunnen brengen, dus heel lief van je dat hij mocht blijven, zeker omdat je hem geen knapperd vindt. :-)
    Kijk maar uit: waar plek is voor 9 is ook plek voor 10! ;-)

    Je hebt nu dus wel een gezellige bij-je-slaper? Hoe gaan de andere katten met hem om?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, mooi zo, heb ik je lekker tuk Plato. Buigen voor Wilders? Dat nooit.
    Net toen ik dit schreef zit er alweer een AZ in de keuken; de egel! Voorheen voerden we die wel buiten maar nu zet ik niks meer buiten vanwege zeer opdringerige buurkatten(idd van die halssieraden) Egel zit nu te smikkelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had jou over hem verteld meen ik Willie? in Amsterdam? Hij is heel lang buiten geweest, zo'n kat kun je niet naar het asiel brengen he, die komt er nooit meer uit.
    Ja, de buurkatten proberen het hier nu ook maar die hebben een thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, ik lees nu dat je hem niet naar een asiel kan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik las het laatste stukje reactie niet. Nou het is wel een schootkat en hij wilde boven mijn hoofd slapen maar dat zie ik niet zitten. De 'kleintje' hebben hem geaccepteerd, Molly is nogal uithuizig en is niet erg dol op Neussie, maar ze gromt tegen iedereen zo'n beetje. Ik probeer haar nu weer meer binnen te krijgen, vanavond heeft ze toch een tijd boven gelegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, dat wist ik niet meer, Margreet, slecht geheugen.
    Nee, dat dacht ik ook al, die wordt niet snel opgehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij zaten de asiels hier ook vol, las ik eens in de krant.
    Het is wel eentje die vreemde katten wegjaagt, zelfs geregeld met ze vecht ook, alleen de buurkatten niet want die kent ie nog van toen hij daar weleens was. Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vroeg mij al af, hoe heettie? Azzey of Azci?
    Maar Willie, hij zit nu toch in een asiel? Een zelf zorgvuldig gezocht en gevonden asiel. Dus is hij geen zoeker meer, hij is nu een azielige asieler.

    Misschien wil Neusey graag aan zijn overgewicht werken en heeft hij daarom een vega-asiel gekozen vol bewoners die zijn uiterlijk-ideaal belichamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, de buren hadden hem de naam Toto gegeven, wij noemden hem eerst De Zwerver of De Neus, vriendin ging hem Neussie noemen en dat is het nu nog gebleven. Ik zal jouw voorstellen voorstellen :P
    Ik denk dat ík moet werken aan zijn overgewicht, meneer is al aardig verwend en wenst blikjes net als Ricky en Molly. Ik heb hem wel op rantsoen nu.
    Ik had nog nooit zo'n zwaar beest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De Neus, dat raad ik je af, voor je eigen veiligheid. De Neus is al de bijnaam Willem H. de ontvoerder van Heineken. Noem hem dus liever de Gok of zo.

    En ja, je had me tuk. Voelde vast wel heel onoverwinnelijk he :-) Grommmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oe bliksem, die moeten we niet aan de deur hebben. het zit toch niet ook in de voornaam he?? :ppp

    Ja natuurlijk voelde dat goed, jij hebt je lezers zo vaak in de mailing, nu weet ik dat ik dat ook kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig verhaal Margreet met een schokkende uitkomst. Vooral dat stukje over zijn uiterlijk boeide me, want zo gaat dat meestal. Veel plezier met je AZtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schokkend? Vind je Elly? Vannacht lacht AZtje op schouderhoogte naast me, de anderen liggen meestal op mijn benen. En hij haalde uit naar Minnie vanmorgen, dat pik ik dus niet, ik heb hem ernstig toegesproken dat hij natuurlijk ook alsnog naar het geijkte adres kan. Hij moet zich wel gedragen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De a-zielige asieler is wel ondankbaar hoor, uithalen naar Minnie, dat moet hij maar heel snel afleren!
    Mickey ligt altijd tegen mijn benen aan, dat is inderdaad prettiger dan bij je hoofd.
    Maar alles went. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vanmorgen zaten ze dicht bij elkaar te eten Willie, ik houd het wel in de gaten. Gisteravond meende ik bij Dikkie ook een aversie tegen Neussie te zien. Misschien moet ik hem toch maar alleen de schuur en keuken bieden, da's altijd nog beter dan het asiel want hij behoudt zijn vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weet je, iedereen vindt hem zielig, maar niemand wil hem mee naar huis hebben, zoiets irriteert me dan weleens.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je dat leuk geschreven Margreet. :-)
    Je meneer de AZ heeft wel een lief koppie hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik had eerst een hekel aan hem, maar ach, hij is toch wel lief :)

    BeantwoordenVerwijderen