maandag 21 mei 2012

verjaardag

En dan is vandaag mijn lieve dochter alweer 32 jaar geworden!
Het is net zulk mooi weer als op de dag van haar geboorte, toen ik voorafgaand aan haar komst nog lekker in de tuin plantjes aan het verpoten en begieten was en daarna gingen haar vader en ik nog een eindje roeien(we woonden heel idyllisch aan een rivier.
Ze is altijd vrij op maandagochtend en ze slaapt nog! haha, gisteravond laat naar bed. of ze is de cadeautjes aan het uitpakken, die wilde ze graag op haar kamer hebben. We krijgen 3x verjaarsvisite, vanmiddag een picknick in het bos.

29 opmerkingen:

  1. van hartet gefeliciteerd margreet, en een heel fijne verjaardag samen,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd Mirthe en Margreet.
    Geniet er maar fijn van.
    Al wat lekkers gegeten uit jullie gezamelijke tuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag Myrthe, en Margreet ook met de verjaardag van je dochter.
    Leuk logje heb je ervan gemaakt, met een mooie herinnering en een vrolijk, zonnig boeket.
    Het was mooi weer voor de picknick, nog veel plezier vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel Het was prachtig weer, de picknick was gezellig,naderhand kwamen de buren nog langs met 2 peutertjes, ook gezellig.Ben nu wel moe,dus lekker slapen zometeen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben natuurlijk weer veel te laat met felicitaties. Maar ik wens je wel een heel fijn pinksterweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel Elly,we krijgen zaterdag en maandag nog bezoek, mede voor de verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Margreet houst met die?


    Schiere Novelle (greinzzzz)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh goed, dankje, ik was vandaag lekker in de tuin bezig.Bloggen boeit me even niet zo momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oke dan zal ik je maar niet meer lastig vallen bay bay.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou zo bedoel ik het niet hoor. Jij valt me toch ook nooit lastig :) Ik bedoel dat ik weinig zin heb om blogs te schrijven en het bezoeken van anderen wordt ook steeds minder.Ik heb zoveel in het echte leven te doen ook en dat vind ik ook zinvoller denk ik. Daarmee bedoel ik niet dat ik niks om jullie geef, die hier lezen/reageren.
    Ik ben denk ik blogmoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oke begrepen dag hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet wel dat je om ons geeft Margreet, ik ben alleen maar blij dat je zoveel in het echte leven te doen hebt.
    Dat is een goed teken, toch?
    Ik geef ook veel om jullie. :-)
    Een vraagje: hoe bevalt het de konijntjes in hun luxe-onderkomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, ik ervaar het niet altijd als positief dat ik zoveel te doen heb :) Ik besteedde lange tijd teveel aan de virtuele wereld en kom nu tot de conclusie dat ik daarmee verkeerd bezig was. Ik probeer nu betere keuzes te maken.

    Misschien komt het nu wat afstandelijk over, ik merk aan Novelle's reactie dat ik niet altijd de juiste woorden kies en wat recht voor de raap ben.
    Er zit ook wat teleurstelling misschien bij mij over wat bloggen nu uiteindelijk inhoudt.
    Maar ik wil dan ook erbij zeggen dat Novelle en Willie degenen zijn met wie ik het meest echt contact voel, werkelijke interesse wederzijds. (Kokey is een apart verhaal, die noem ik hier niet :))
    Maar al met al vind ik dus dat ik mijn tijd beter kan gebruiken dan dmv bloggen. Ik kom ook steeds tijd tekort eigenlijk, loop achter de feiten aan. Voel me overbelast. Het heeft allemaal weinig met jullie te maken verder.

    Met de beestjes gaat het wel goed, Dikkie heeft wat huidproblemen, de konijntjes vinden hun buitenverblijf heel leuk,ze zitten er 's nachts nog niet in, het weer is steeds zo wisselvallig en het is nog niet geheel waterdicht ook. Suzy heeft hele gangn gegraven en zelfs met hooi en kranten een hol/nest gemaakt.Ko ziet het allemaal van een afstandje aan.

    Afgelopen week heb ik 2x de uitvoering van een muziek/toneelspel gezien waar Myrthe aan meedeed.het was in het openluchttheater hier in het bos. Geweldig mooi.En er was nog een trouwerij, Myrthe heeft nog een vakantiemidweek volgende week en daarna komt onze Zwitserlandvakantie naderbij. Ik heb nog veel te doen hier in huis en tuinen als voorbereiding uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi dat Mirthe aan zulke voorstellingen meedoet....iets om van te genieten.
    heb je ook foto`s gemaakt?
    Ik wens je vooral veel plezier op je vakantie in Zwitserland en ook het verheugen tijdens de voorbereidingen daarvan.
    Ach ik was ook wel erg kort door de bocht met mijn reactie....sorry....het spijt me trek het je niet aan Margreet....mijn familie heeft zwaar te verduren met een bepaald soort van onmacht.
    Nogmaals dag hoor en voel je niet bezwaard.....doegie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Novie, ik dacht al zoiets. Ik vind het naar voor je, je hebt al genoeg meegemaakt. Ach, ik weet hoe het werkt, je kunt dan nog weinig hebben he, ik neem het je niet kwalijk,voel me zelf tekortschieten naar je.

      Ik heb een paar filmpjes gemaakt, vooral ook met de zang/muziek die ik zo mooi vond. Het was een Russisch stuk wat ze speelden met bewoners en medewerkers van het tehuis. Ik heb wel een foto gekregen van Myrthe en haar verloofde, ik zal em aan de zijkant zetten, hij staat ook al op facebook dus dat mag ;)

      Verwijderen
  15. Het heeft ook veel moois opgeleverd Margreet, het bloggen van jou.
    Maar door teveel bloggen raakt de balans zoek.

    Ik heb er ook last van dat, naarmate ik ouder word, ik steeds langzamer lijk te worden, de tijd gaat steeds sneller en is om, voor ik veel gedaan heb.

    Hopelijk komt het goed met Dikkie, misschien een allergie?
    Leuk dat Suzy zich zo uitleeft, en de man kijkt toe, haha. :-)
    Ze zijn met het warme weer dus ook niet 's nachts buiten gebleven.

    Het is altijd erg mooi om je eigen kind te zien optreden, ik weet nog dat ik bij mijn zoons erg emotioneel was, al doet Myrthe het vaker natuurlijk.
    Maar het was dus een hele mooie voorstelling, leuk!

    Myrthe, veel plezier met je midweek-vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, dat moet ik ook niet vergeten Willie, er is ook veel positiefs gebeurd door het bloggen. Misschien als ik me minder belast voel dat ik wel weer wat schrijf. Ik heb nu ook bijna geen lezers meer(gevolg van zelf niet meer reageren-zo werkt dat-de aandacht is dus voorwaardelijk he..)
      Ik ben al wel op de goede weg doorminder te reageren en lezen bij anderen, het vreet tijd he. Ook die Farmville doe ik al veel minder, het vreet allemaal tijd, ik zeg weleens, 'de duivel lacht in zijn vuistje':) Ik vraag me vaker af wat ik eigenlijk belangrijk vind en wie...voor je weet is je leven om. Ik word oud? haha..
      Dikkie heeft veel teken gehad en soms bleef er een stukje zitten, ik denk dat dat de oorzaak was, ik hou het in de gaten. Ja zelfs in de dierenwereld zijn het de vrouwen die het zware werk doen he ppp

      Het werd 's avonds vaak koud of het ging weer regenen en ja het zijn toch meer binnenkonijnen he. Nu is het weer te koud vind ik. Buurman heeft een hernia dus die kan ook weinig doen aan de afwerking van het hok.

      Verwijderen
  16. Boodschap meer dan duidelijk. Het zij zo.

    Myrthe, ik ben een beetje laat met feliciteren. Maar ik was op vakantie. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je leuke cadeautjes hebt gehad. Ook fijn dat je het zo leuk had op Schier.

    Ik wens jullie beiden een mooie zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach, de soep wordt soms wat heet opgediend door mij Plato.
    Dankjewel voor je lieve wens. Ik hoop dat jullie het leuk gaan hebben op Schier, ik wil zelf eigenlijk ook wel weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Myrthe leest hier trouwens zelden hoor, ze heeft een eigen weblog he.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke foto van het stel, hij heeft een leuk koppie ( je mooie dochter kende ik al ) en ze zien er gelukkig uit samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto van een knappe dame met haar vriend.
    groetjes van Novelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb het haar nu even laten lezen :)
    Willie, ze zijn heel blij met elkaar, al 6 of 7 jaar, ik ben de tel kwijt.
    Ik zag net je reactie bij Myrthe, ik ben wel lekker bezig he.. ik had haar adres hier niet bijgezet natuurlijk, dus hoe jij het gevonden hebt is me een raadsel. :)
    Plato reageerde lange tijd heel geregeld en bij zo'n beetje elk log bij Myrthe, ze had het er laatst nog over en snapt dan niet waarom dat stopt.
    Vandaar die opmerking vanmiddag..ik bedacht dat ineens.
    Ze blogt ook nog weinig tegenwoordig, ze doet nu farmVille :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je gelijk in. Maar de laatste tijd dat ik reageerde, schreef ze bijna niet meer. En daarna kregen we die weblogperikelen. Later bij wordpress schraapte ik allerlei linken weer bij elkaar en die van Myrthe bleef ergens hangen. Eigenlijk wil ik wel weer gaan kijken. Maar wat was het adres ook weer?

      Verwijderen
  22. :-)

    Haar adres had ik nog Margreet, ik heb wel vaker bij haar gereageerd.
    De link stond vroeger bij Plato, daar had ik hem vandaan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik las je reactie bij Elly en ik wilde je toch eventjes een groetje sturen.Een fijne dag wens ik je toe.de woorden zijn simpel maar van harte gemeend.

    BeantwoordenVerwijderen