dinsdag 24 juli 2012

Ze is er weer

En we hebben het mooie weer van Zwitserland meegenomen :) 
Hierboven de BrienzerSee waar wij zaterdags na aankomst over de promenade flaneerden. Er was een leuke waterspeelplaats, dus even wat lekkers gehaald bij de bakker en een tijdje daar zoetgebracht.
Om 15.00 was ons huisje- met uitzicht op de See- gereed, de koffers hadden we al bij de lieve Frau Walti afgeleverd.
We vielen ook meteen met onze neus in een houtsnijfestival met diverse mooie beelden die langs de promenade stonden opgesteld en werden gemaakt.

Het was eigenlijk best warm en daar hadden we niet echt op gerekend ;p We verkenden het dorpje en liepen door de mooiste steeg van Europa; de Brungasse.

En wat zagen we daar voor een raam zitten?????




Jaja....
Ons Kootje :)
De reis was goed verlopen, we hebben goed maar kort geslapen in de Citynightline, om 6 uur werden we gewekt want om 7 uur zouden we in Basel arriveren.
Toen de trein naar InterlakenOst opgezocht, en aldaar een snelle overstap naar Brienz, we kwamen nog een half uur vroeger dan gepland aan. Om 10.15 leverden we onze koffers af. Op naar de koffie bij een banketbakker met natuurlijk een lekker (groot) stuk gebak. Bij de COop de boodschappen gedaan(dúúr) en daarna op ons terras aan spoor en See van het uitzicht genoten.(foto's van het terras/uitzicht staan op mijn andere camera..en moeten nog upgeload)
Wordt vervolgd.

19 opmerkingen:

  1. Welkom thuis. Ik moet zo weg maar wilde je even groeten. Later kom ik wel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De pizboog van Manneke Brienz mag indrukwekkend worden genoemd. Het water wordt er een beetje groenig van. In Zwitserland is alles en iedereen natuurlijk mooier, groter en hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het alom geroemde turkooiskleurige meer(See) van Brienz is werkelijk zo apart van kleur hebben wij geconstateerd.
    Er zijn 2 boogjes he Kokey en ist wel een manneke??

    Dankje Elly, het is ook goed weer thuis te zijn, zeker met dit weertje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind hem wel een mannenrug hebben. Is het een Männlichen?

      Verwijderen
    2. het is wel een Männlichen denk ik ja, maar hij heeft 2 kruiken vast pp(het zijn vast geen 2 vrouwenborsten waar het uitspoot)ik heb e rniet goed op gelet, het uitzicht was zo adembenemend...

      Verwijderen
  4. Welkom terug, Margreet!
    Prachtig is het daar, he? Ik heb spontaan heimwee als ik je foto's zie. :-)
    Ik ben blij dat de reis goed gegaan is en heel blij dat jullie mooi weer hadden.

    Haha, wat grappig, Kootje voor het raam.
    Ik ben heel benieuwd naar de rest van je foto's en jullie belevenissen, je hebt vast genoeg materiaal voor een heel stel logjes. :-)
    Wat een luxe he, 'ons terras'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ik dacht ik doe maar rustig aan met de foto's, ik heb er zoveel, past niet in één log. Straks is iedereen er zat van haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het was ook wel luxe, we hadden zelfs een afwasmachine die heb ik thuis niet pp En een oven en gebruik van de wasmachine maar dat doe ik niet in de vakantie, wassen. Overdaad aan handdoeken en theedoeken, een schort zelfs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhh margreet wat zullen jullie genoten hebben van jullie vakantie.
    het ziet er hemels uit,
    laat maar komen de foto's ik zit er klaar voor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hai vakantieganger mooi dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen.Een boel Leuke foto`s heb je dus.Ik ben er benieuwd naar en heb je ook nog even gejodeld in de bergen?hahaha een konijn voor het raam leuk groetje nietwaar?Nou ik ben benieuwd naar je verhalen over de Zwitsers die bekend staan om hun preciezigheid en de bergen hoe voelde dat aan Margreet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verdorie, helemaal vergeten te jodelen, nu moet ik trug! :)
      de preciesheid in OV was een waar genoegen, terugweg in nederland met een half uur vertraging in utrecht.

      Verwijderen
  9. Het leest als een geweldige vakantie. Dan is het vast jammer om weer naar huis te moeten. Mooie foto's. Dat houtsnijwerk vind ik indrukwekkend. Zulke dingen kwam je aan de Rijn ook tegen. Bij het water wonen de kunstenaars.
    Benieuwd naar de andere foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het nooit erg om weer naar huis te gaan, ik mis de beestjes ook na een tijdje wel weer. maar er was nog genoeg om te doen daar ja!

      Verwijderen
  10. Volkomen Off topic. De link staat er nu wel. Ik heb ook gereageerd. Met excuses aan Myrthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, fijn Plato, Myrthe keek net verrast op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Margreet, doe haar nog eens de groeten van me. Ik schaamde me zo dat ik het vergeten was. Het was niet mijn opzet maar het gebeurde wel.

    OT: bedankt voor je waardevolle en inhoudelijke reactie. Ik heb teruggereageerd want jouw reactie bracht mijn gedachten ook weer op gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is al goed joh, ben blij dat ik het even meldde dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu dan toch (eindelijk) gelezen. Ja en zaterdag, dat kan niet missen. Dat was vroeger bij ons in de familie tijdens de vakantie al taartendag .
    Maar ik vind het geen stijl dat je Ko zolang weggestopt hebt gehouden. Dat beest kon daar eindelijk uit de kreukels komen gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen