donderdag 13 december 2012

Café in de tuin

Nieuw project voor mijn tuin? Bomen zat in ieder geval :)
Als ik zeker was dat de irritante buurtkatten dan uit mijn huis bleven zou ik het nog doen ook, maar ik vrees.. en wie is de barman(hmm..) eigenlijk? Die bakjes zullen toch gevuld moeten worden nietwaar..of draai ik daar zelf weer voor op..haha

De buurvrouw noemde me laatst een kattenlokker!
Een van haar katten zat 2 dagen op onze zolder.. tja..vindt ze misschien het eten hier beter(verzorgd) ?
Die 2 beesten van hiernaast zijn een ware plaag, dat is zeker, ik lok ze zeker niet!
Ik kan overigens prima opschieten met de buurvrouw hoor. :)
Is er nog een kat van een straat verderop, die heb ik al tig keer naar zijn baasje teruggebracht, leuke jongen, daar niet van, maar geeft alleen brokjes en zijn beestje weet wel waar hij lekkerder hapjes moet stelen dus? Desnoods eet ie rode bietenschillen! Werkelijk waar, ik heb hem er mee betrapt. Heel misschien heeft ie toch wat meer brokjes nodig? Hij slaapt ook geregeld in onze schuur. En de overburen hebben inmiddels 2 jonge katjes die ook de weg al hebben gevonden. Gezellig toch..?  GRRRRRRR
Gelukkig heeft (ex)zwerver Neussie-die nu Sasje heet(volgt u het nog?) een bloedhekel aan die ene, dus die wordt eruit gebonjourd. Scheelt toch. ;p
Ik heb nu de deur steeds dicht, het wordt me ook te koud en de katten moeten zich melden op de tafel voor het raam(alleen de eigen jongens!! zucht...), wat dan wel weer tot gevolg heeft dat ik een soort portier ben geworden, en heb je 5 katten... nou dan weet je het wel.
Doe mij maar konijnen! :))

21 opmerkingen:

  1. je bent een grappig lief beestenmens hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een soort konijnen/kattenfluisteraar denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er grappig uit, een katcafé. :)
    Je buurtkatten weten gewoon waar het goed eten is, katten zijn slimme beesten. ;)
    Kan je buurvrouw niet hetzelfde eten geven als jij?

    Hoe zijn jullie op de naam Sasje gekomen? Het is wel leuker dan Neussie.
    Ik zie het helemaal voor me hoe jij de hele tijd voor portier moet spelen, maar dat is beter dan de deur open met die kou.
    Je konijnen willen dus nooit naar buiten?
    Leuk logje, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou nee, dat doen de buren niet denk ik, ze weten wel dat ze hier steeds voor de deur zitten/of verder, zij hadden ook eerst de zwerver opgenomen..misschien denken die anderen nu ook dat het ze zal lukken hahaha
    De vakantieoppasvriendin noemde hen Neusage en dat namen wij over, op het laatst was alleen het einde over en dat klinkt als Sasje. Hij luistert er naar. :) Ik moet hem weleens terechtwijzen, vanavond nog toen hij Mollie wilde belagen(ze mogen elkaar niet)
    Ik krijg mijn beweging zo wel natuurlijk :)
    De konijnen blijven altijd in de woonkamer met de deuren dicht, de katten mogen er dan niet in(als ze los lopen) het is nog een heel gedoe hoor :)
    Konijnen zijn heel tevreden en lief als je een vast patroon aanhoudt, het zijn een beetje autistjes.
    Ze weten ook precies wanneer ze weer in hun hok moeten en gaan dan (meestal) zonder probleem. En dan ligt er vers voer of een lekker hapje natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ja, die proberen het vast ook, net als Sasje. :)
    Jammer dat hij Mollie nog steeds niet met rust laat. Jij blijft wel bezig zo, ja. Ook met de katten en konijnen apart houden.
    Lief, de konijntjes, je hebt er bijna geen kind (konijn) aan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha...ik ben een kattengek en alles wat er op dat gebied in mijn tuin rondscharrelt, 'bevader' ik!
    Veel kijken me argwanend aan, dat wel. Zo ook een buurvrouw ook die boos was dat ik haar, toch al veel te dikke kater, van lekkere hapjes voorzag. Ik mocht het niet meer doen, want thuis werd hij 'ontevreden'...
    Trouwens, poes Poppie ( mijn huisgenote) vliegt ze allemaal in de kattenharen! Ze moet er nix van hebben, andere katten in HAAR tuin!
    Groetjezzz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah..je lijkt de perfecte barman! :)

      Ik kan je buurvrouw wel begrijpen hoor, nooit andermans katten voederen is de ongeschreven regel.

      Verwijderen
  7. Dus het is bij jullie noodzakelijkerwijs geworden: eigen kat eerst! Maar ze zullen nog lang je percelen bestoken, die buitenverblijfse katten. Als ze het lekker bij je vinden, blijven ze echt proberen je hart te veroveren.
    Ik ben benieuwd naar de volgende blogjes waar de veldslagen te zien zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zolang ze in een onbewaakt ogenblik toch iets van hun gading vinden, kom ik niet van ze af.
      Mijn hart veroveren de buurkatten niet, ik krijg zelfs moordneigingen als ik ze zie!

      Verwijderen
  8. Bij wijze van spreken, maar ik word er echt agressief van SOMS en ik ben niet de enige, de vakantieoppasvriendin werd ook gek van die beesten, ,ze heeft eentje een keer opgesloten. Het is heel irritant als steeds dezelfde beesten op je aanrecht zitten of je prullenbak omgooien om de lege voerzakjes eruit te trekken. Ze zitten te posten voor mijn voor of achterdeur. Dit weekend zat de ene alweer op zolder blijkbaar, ik had er niks van gemerkt.
    Ik vind ze ook een beetje zielig want ik denk dat ze niet genoeg(of geen lekker) eten krijgen maar wat moet ik..ze gaan voederen? De kat van de buren aan de andere kant komt nooit hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik bv een pakje moet aannemen aan de deur of bezoek krijg dan moet ik met mijn voet de buurkatten uit huis zien te houden. Dat is toch niet normaal? Ipv voor hun eigen deur zitten ze bij mij te mauwen! Na een paar jaar krijg je daar weleens genoeg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat dacht je van een waterpistool Margreet katten zijn niet dol op een straal water hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh joh dat heb ik al zo vaak gedaan, helpt niks, dit zijn hardnekkige klanten hoor. De plantenspuit staat hier standaard paraat op de dunste en verste straal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn wel erg lastig, hun bazinnetje is verantwoordelijk voor ze. Ik begrijp dat praten niet helpt, en ze wil(len) geen beter voer geven.
    Je schrijft dat je verder prima met de buurvrouw op kan schieten, vreemd dat ze dan niets wil doen om je te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zien het probleem niet denk ik, en ik wil geen bonje met de buren natuurlijk. Ik heb het een paar keer voorzichtig aangekaart.
    Ze hadden eerder de katten altijd binnen, ik heb ze zelf aangemoedigd ze toch ook buiten te laten, had ik dat maar niet gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja katjes onweerstaanbaar....maar het kan te veel worden...net als bij konijnen...én mensen....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe dan ook, hopelijk heb je, zonder die katten, een fijne kerst en een mooi begin van 2013. En anders: tja, dan moeten ze maar de pan in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Margreet
    ik wens je mooie kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor de wensen, jullie ook allemaal mooie kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen