donderdag 8 augustus 2013

Rügen deel 4

Er was een ochtend bij dat ik wakker werd en zei: ' het is half 9', en we stonden op..(ja zo hoort het toch :pp) maar toen ik in de woonkamer kwam bleek het nog maar half 7 te zijn, toen zaten we al heel vroeg op ons balcon dus. In de ochtend kwamen er vnl joggers, al dan niet met kinderwagen, voorbij zoefen. 's Avonds was het het drukst, naar beide kanten, maar toch heel rustig. Duitsers zijn stil? We kwamen erg weinig Nederlanders tegen.
Vandaag stond Jagdschloss Granitz op het program, er ging- uiteraard- een speciaal treintje naartoe en ook met de Rasende Roland kon je er nabij komen, maar wij gingen fietsen.
Dus een fiets gehuurd bij Pauli's Radshop, met bijzonder sterke remmen! Hand en terugtrap zelfs. Dat had ons al moeten waarschuwen natuurlijk.
Er zijn best goede fietspaden op Rügen, dat heb ik zelf gezien en de fiets mag mee in de bus, als er plek is sowieso maar sommige bussen hebben daarvoor zelfs een karretje mee! Die bussen gaan ook zo'n beetje om het kwartier, kan Nederland als fietsland nog wel wat van leren!
Maar goed, het gebied waar wij gingen fietsen, naar dat Schloss dus,door het bos, had niet echt goede paden :p Eerst viel het nog wel mee, was het alleen onverhard en ..wow, wat een heuvels...pfff, maar het was een kippe-endje, dus hup. We kwamen gelijk aan met het treintje :)
We wisten al dat er een paar dagen Middeleeuws feest was, dat leek ons wel geinig..was het ook wel, met leuke kraampjes en oude ambachten, en..we konden spekstenen.. Wat zien jullie er in?


 Achter ons begon op een gegeven moment een poppenkast en de speler betrok ons(we werkten gewoon door) ook in zijn spel, grappig hoor.
 Het Schloss was helaas deels ingepakt maar we konden er wel in en de toren beklimmen.
 De trofeeën :( tja wat wil je...
 In de verte kon je Binz zien liggen aan zee..
 Nog even de trap laten zien, die was wel heel mooi..
 Daar stonden we dan... :p
 Nou ja  en toen gingen we een andere weg langs.. bleek terug te gaan maar afijn, het ging naar beneden :D
 Afsteigen bitte!! Haarspeldbocht!!

Onderaan zagen we dat we weer op bekend terrein waren maar we wilden eigenlijk naar Sellin fietsen, dus opnieuw het zandpad op..en ik wilde naar een mooi uitzichtspunt aan zee en misschien dat meertje??
het pad werd slechter en slechter en we hobbelden en rammelden zo'n beetje uit elkaar..wat was die weg lang ook, we hadden er toch al moeten zijn.. Nah..toch wéér een verkeerd pad- in de wildernis. Gelukkig kwamen we toch nog af en toe een levend wezen tegen.
 En toen stuiten we ook nog op een Schlucht! Zomaar!
Dit is em, net zoiets als die Piraten zeg maar (met wat stronken voor de serie)
 We hadden het wel gehad voor vandaag, we kwamen nog langs deze buitenaardse trouwlocatie en brachten de fietsen terug en kochten bij Bäckerei Peters een lekker grote aardbeiroomsoes voor thuis :)


12 opmerkingen:

  1. Ik ben door 4 blogjes vakantie gewandeld en kwam veel bekends tegen. Leuk dat wektr de herinnering op. De krijtrotsen vanaf Königsthul naar beneden kijken, doodeng en wel leuk hoor. Putbus, ja daar waren we ook. Ik meen in een poppenmuseum waar we koffie en gebak kregen, maar misschien haal ik nu plaatsnamen door elkaar en was dat ergens anders. Zeker weet ik dat we in de Razende Roland zaten, was ook leuk maar ik denk dat jullie op de fiets zeker zo genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar is een poppenmuseum met een heel leuk restaurantje, wij hadden alleen net gehad en ik vond dat museum te duur :p Ben ook niet erg dol op musea en dan na een kwartier uitgekeken. Wij hebben ook in de rasende Roland gezeten hoor, had je dat niet meegekregen?

      Verwijderen
  2. Ehh.. Jaws I?
    Jaja.. Nederland heeft geen natuur hè, dat is een groot aangelegd park. Daarom schrikken we altijd even als we opeens in echte natuur belanden.
    Kregen jullie een soort mountainbike mee? Zijn er mooie kaarten met (goede) fietsroutes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt veel fantasie en filmkenner natuurlijk pp
    Nee het was verder een gewone fiets. Ik had een stuk uit mijn grote Rügenkaart geknipt pp Ik had geen goede wandel/fietskaart gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er komen daar beschaafde mensen. :p
    Was het voor je gevoel half negen ?

    Jammer dat jullie net de slechtere fietspaden troffen.
    Zelf houd ik meer van lopen, zeker op zulke paden. ;)
    Stoer van jullie, hoor.

    De speksteen (van jou?), gestroomlijnde beweging, als van een vogelvleugel.
    Stond het kasteel in de steigers of zo?
    Mooi uitzicht, daarboven. Ik zie ook de Schmachtersee op je foto.
    Prachtige trap inderdaad.
    Lastig om in de wildernis de goede weg te vinden, er staan meestal te weinig goede bordjes. ;)
    Niet erg romantisch he, die trouwlocatie.

    Mooie foto's en mooi verslag weer, Margreet. Dit was wel een avontuurlijk dagje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Margreet,

    Leuk dat je weer eens aan kwam!
    Ik zie dat je de vakantie er alweer op heb zitten. Mooie foto's. Was al niet eens eerder op Rügen?

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik nog te zeggen waar de speksteen mij aan deed denken. Het deed mij aan een staart van een walvis/orka denken. Ik zie dat ik ook "je" vergeten ben tussen was en al!

      jeer

      Verwijderen
  6. Nee ik was er niet eerder Jeer.

    Grappig wat iedereen in de steen ziet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag een soort haaienvin in die speksteen. Met een beetje goede wil werd de tafel een zee met een haai er in dus. Mooie foto's ook hier weer. Dat Slot lijkt zo mooi. Alsof het een toneelmaquette is, zo gaaf.


    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja ik vond dat kasteel ook watonwerkelijk, ik vind het ook niet echt mooi eigenlijk.

    Ik zie de haai maar eerlijk gezegd dacht ik zelf heel simpel aan mijn witte konijn >)

    BeantwoordenVerwijderen