maandag 11 augustus 2014

knijnenpaleis

Ons nieuwe konijnenpaleisje voor Suus en d'r nieuwe vriendje RoccoYoey
Ik kan er nu zelf ook rechtop in staan en er staat zelfs een stoel en tafel voor mij [ook handig om even een konijntje op te kammen]
Zoals je kunt zien zijn ze toch goede maatjes geworden, ze zitten samen in het mandje en wassen elkaar ook geregeld. Dat witte geval is een gordijn, die hadden we deze zomer vaak nodig want de zon staat er op en konijntjes kunnen niet tegen warmte dus we hadden zelfs aan alle kanten vaak de gordijnen en lakens ervoor. In de schuurmuur zit een gat waardoor ze zelf naar binnen kunnen in de schuur alwaar ook een afgeschut deel is, 's nachts doe ik het luikje dicht en blijven ze in de schuur. In de ochtend staan ze dan te dringen om weer naar buiten te gaan. Er staat ook een flinke en diepe zandbak.
Ik heb wel ontdekt dat de regen flink naar binnen komt, zeker als het zo hard waait, dus er moet nog wel een overkappingkje komen. Ook zet ik er nog een oude lundiakast in waarin ze het dan ook nog hogerop kunnen zoeken :]

 




16 opmerkingen:

  1. Fijn dat het nu goed gaat tussen Suus en RoccoYoey. :)
    Ze hebben lekker de ruimte om te rennen en te graven, ze komen niets tekort, zo te zien.
    Mooi hok, met gaas, en een hoge deur voor jou. ;)

    Een deksel voor de zandbak is geen overbodige luxe met die stortbuien van tegenwoordig.
    Rocco is iets groter dan Suus he, is hij al uitgegroeid?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja RY blijft wel een beetje een baasje maar ik durf er nu wel in met blote voeten! :) De zandbak blijft net buiten de inregenzone gelukkig. Het scheelt niet veel hoor, Rocco heeft een dikkere vacht, laatst heb ik heb flink bijgeknipt en toen was ie zoo klein..net zoals Suzy eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou dus een soort afdakje moeten hebben.

    Haha, verrassing ! ( Dat hij kleiner is dan hij leek. )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, de timmerman komt nog even kijken, omdat het hok zo hoog is regent het ook ver in, dat hadden we vooruit kunnen weten, althans een timmerman toch eigenlijk wel he..maar goed..
    Ja hij kwam toen heel schattig tevoorschijn :)) Maar nog steeds oppassen hoor..hij kan onverwachts bijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig wat een bouwwerk,
    je kan der zelf bij gaan zitten joh:-)
    leuk hoor,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had je logje wel gezien hoor, was nog aan het denken wat ik erop wou zeggen. ;)
    Goed leven op het moment, zoals een kunstenaar alleen met zijn kunst bezig is.
    Geen prestigieuze doelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh..ik vond het bij nader inzien toch niet zo'n leuk logje..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig bloemetje in je kopfoto, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat is Parnassia, een zeldzaam bloemetje, op Schier nog veel voorkomend, vorige week woensdag gekiekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, dus je bent al naar Schier geweest, ik wist dat het uitgesteld was. ;)
    Prachtige foto.
    Ik hoef eigenlijk niet te vragen of het fijn was, op Schier heb jij het altijd fijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We waren er een dagje, in november gaan we een weekend. Het was heerlijk weer vorige week woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een fors konijnenhuis. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n grote heb gezien. Wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het schijnt extreem te zijn ja, gewoon is dieren in te kleine hokjes te zetten helaas.

    BeantwoordenVerwijderen