donderdag 21 mei 2015

Sing a song

Vanavond de 2e voorronde van het Songfestival, Nederland zal a.s. zaterdag niet meedoen met de finale. Niet helemaal terecht maar het zag er niet goed uit natuurlijk met die ellenlange sluierscene pfff.  Hopelijk is het niveau vanavond ook iets hoger want veel was er dinsdag niet aan.
Voor mij was de beste Roemenië met dit nummer wat gaat over vaders die naar het buitenland trekken om hun kinderen een beter leven te kunnen bieden. Die kinderen blijven wel achter in Roemenië met hun moeders. Erg mooi gevoelig liedje. Ik las in een krant dat men toch niet met droge ogen kon zeggen dat Albanië en Roemenië beter waren dan Nederland. Nou, de laatste toch echt wel dus! Nederland had in feite nogal een flutliedje. Roemenië was het enige lied waarbij Myrthe de ogen niet droog hield en dat wil wel wat zeggen.

Over Myrthe gesproken, die werd vandaag 35!  Hiep hiep voor Myrthe. Het was tot nog toe een feestelijke dag voor haar.


7 opmerkingen:

  1. Hiep hiep hoera voor Myrthe. Wat een mooie leeftijd...om nog veel ouder te worden! Ik wens haar een heel voorspoedig nieuw levensjaar. Laat de ballonnen maar knallen (niet te hard) en het gebak maar komen. Een fijn feestje :-)
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Harte Gefeliciteerd met Myrthe ! 35 Alweer, waar blijft de tijd.

    Trijntje zong goed, maar dat broekpak vond ik niets.
    Het is toch onderdeel van het hele plaatje, gewoon, een leuke jurk.
    En teveel ai ai ai.

    Roemenië heeft inderdaad een mooi liedje.
    De clip is ook ontroerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sing a song, laat dat dan maar een lang zal ze leven zijn, voor de jarige.
    En daarna taart ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de felicitaties, de jarige had een mooie dag met veel kado's en taart.

    Ja rare kleding en te lang die beginshot en sowieso geen mooie beelden en een moeilijk kijkende Trijntje. Ze zong goed ja, zoals altijd,
    Gisteren vond ik Noorwegen en Zweden goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Israël was ook wel leuk, vrolijk. Noorwegen en Zweden waren goed, ja.

      Verwijderen
  5. Al 35? Wat gaat de tijd hard he? Feliciteren is natuurlijk raar na zoveel maanden maar ik doe het lekker toch.

    Dat songfestival, daar kijk ik niet eens meer naar. Er zijn zoveel leuke DVD's in omloop dat ik godzijdank niet naar de TV hoef te kijken als ik niet wil.

    BeantwoordenVerwijderen