zaterdag 12 maart 2011

geluk is een varkentje

"Net als ongeluk zit geluk óók in een klein hoekje. Gisteren nog was ik gelukkig, toen ik risotto at in de tuin van mijn huisje in Friesland. En toen er in de schemering een hert vlak langs me liep. Vaak ben ik het minst eenzaam als ik alleen ben in de natuur. En het eenzaamst als ik onder de mensen ben. Dan moet je toch weer communiceren en dan ontstaan er misverstanden. Zij denken dat ik in een andere wereld zit, ik denk dat zij in een andere wereld zitten, en je bereikt elkaar maar niet. Nee, ik vind het niet makkelijk. Een-op-een contact vind ik nog het prettigst. Als er meer dan drie mensen bij elkaar zijn dan raak ik in de war. Dan moet ik me teveel concentreren. Al dat geouwehoer, hou op zeg. Eigenlijk ga ik gewoon het liefst met iemand vissen" (Arjan Ederveen in een interview)
.......
Dit stukje, wat ik net las is heel herkenbaar voor mij en vind ik daarom fijn om te lezen. Ik doe ook liever iets met iemand dan maar wat zitten te kletsen in de ruimte. Wandelen/fietsen/knutselen(niet vissen natuurlijk ;p)/winkelen voor mijn part.
Het was vandaag een fijne dag, de lente zat in de lucht, heerlijk. Ik heb wat in de tuin gerommeld, opgeruimd, onkruid weggehaald. Dankzij de buren heb ik ineens een grote tafel(buurman wilde hem opbranden) op het terras waar we meteen gebruik van maakten. En ik had chocoladetaartjes gekocht, gewoon omdat het lente was. En 2 blauwe hortensia's in pot, een kleinere soort. En een gek prullenbakje voor in de nieuwe badkamer; een roze varkentje ;p De badkamer is wit met donkerblauwe tegels en ik had al een roze kast en een roze/blauwe douchegordijn in romantische stijl en ook al eens een roze kruk gekocht, dus dat varkentje past er goed bij, en varkentjes lusten immers alles?! :)
 M'n levenslust komt weer terug, die was ik wel even kwijt geloof ik. Het sloop erin afgelopen winter, steeds verder en dieper.
Maar nu, nu wordt het lente!

15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk positief stukje.
    Het was al vaker mooi weer maar te koud en/of een koude wind.
    Fijn dat je weer zin had om wat te doen in de tuin, door het lekkere weer. :-)

    Het varken spaart geen geld maar afval. :-P
    Dat komt mooi uit, die tafel, zelf koop je er niet zo gauw een.

    Ik houd ook het meest van een-op-een of hooguit drie, anders kom ik niet eens aan het woord. :-)
    Met mijn moeder zit ik wel graag gewoon wat te kletsen.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Margreet het liefst doe ik ook samen iets.De gesprekken van hart tot hart komen dan wel terloops tijdens het bezig zijn.Misschien gaat het varkentje wel een liedje voor je zingen tijdens het badderen.Prachtig ding zeg.(glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willie@Ja het was vaker mooi weer maar nu voelde helemaal goed en ik had er zin in ook. Dat ontbreekt me vaak, die zin. En als je dan op gang bent dan ga je je beter voelen ook. Er zijn ook wat plannetjes, dingen om naar uit te zien.
    Bij jou speelt je gehoor ook mee natuurlijk. Met mijn moeder doe ik ook liever iets, ik ben sowieso geen prater eigenlijk.
    Varkentje is ons 6e huisdier en hij lust alles ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Novie@ Ja dan gaat het makkelijker ook vind ik, minder geforceerd.
    Als ie maar niet bij me springt dan he ;pp

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bulderlach hahahaha ik zie het zo voor me Margreet hahaha PLONS

    Novie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach m'n lieve schat denk ik als eerste en zou mijn armen om je heen willen slaan,
    kom maar eens even bij me:-)

    wat is het toch gek dat je je soms onder mensen zo verlaten kunt voelen en in de natuur zó hélemaal tot je recht komt qua gevoel hé....

    dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet Klaproos of het gek is, de natuur omarmt je ook en accepteert, net als dieren (en jij :) Dankje! lief), mensen stellen eisen en (ver)oordelen, ik ben er te gevoelig voor denk ik.
    Knuftrug!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou jaaaaa Novie, hahaha zit ik met een varken in bad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Margreet,

    Ook voor mij best een herkenbaar stukje.
    Ik zag Arjan Ederveen altijd graag en vissen deed ik vroeger ook graag.

    Met knorrende groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik merk ook duidelijk dat ik de laatste tijd meer energie heb Margreet. :-)
    Gelukkig wel want er is genoeg te doen.
    Je hebt een gezellige badkamer zo te lezen. :-)
    En voor mij als slechthorende werkt één op één contact ook het beste.

    Truus(depetvan).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik keek eigenlijk nooit naar hem Jeer, pas toen hij een programma maakte over biologisch tuinieren, dat was vanuit een plaats vlakbij mijn woonplaats. Het was een leuk programma maar werd slecht bekeken.
    Oink

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Idd. Truus, zoveel te doen, ook hier.
    Klein maar gezellige ja,knus dus, alles past net, ik moet het douchegordijn nog ophangen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik dacht werkelijk dat het eerste stukje van jezelf was. Grappig hè.
    Fijn duie lente het gaat weer overal kriebelen. Laten we er maar lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heeee leuk je was ook net bij mij :-)
    elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kun je nagaan :) Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben :)
    Ik ga nu weer aan de slag, heb er ook zin in.

    BeantwoordenVerwijderen