zaterdag 14 mei 2011

Come on boys,

come on girls
In this crazy crazy world
You’re the diamonds you’re the pearls
Let’s make a new tomorrow today.

Straks begint het Songfestival, Myrthe en ik kijken daar altijd naar en ik geef vaak cijfers, kweet niet of ik daar vanavond tijd voor heb. (morgen knutselclub en ik wilde nog iets maken voor de gastvrouw)
  De laatste jaren hoor je veel gezeur over het niet eerlijk toegaan enzo of de kwaliteit. Nou, dan kijk je toch niet, sommigen zeuren graag? De jurering is nu voor de helft door bellers en de helft vakjury. Ik stem nooit. Meestal eindigt mijn favoriet wel hoog of als hoogste en anders maar niet. Dat Nederland er weer niet bij is kan me ook niks schelen, ze waren ook niet goed genoeg. Ze deden het best oke, de 3J's(nooit van gehoord) het was alleen geen erg bijzonder nummer(weer) Dat van Denemarken wel, dat liedje speelt me de hele dag al door het hoofd.


Dat kapsel is in de mode denk ik :)
 De eerste vooronde misten we, vergeten, 3 avonden vind ik ook wat veel, maar donderdag vond ik er best wel wat leuks bij.

Wake up slow down do nothing right now
Breathe in breathe out did we forget how
To live to dream and what it all means
It’s like we don’t care.

Vandaag was er een culinair rondje in onze woonplaats, we begonnen om half 1 en vielen met onze neus in de cupcakes die we zelf mochten deCoreren. Myrthe zet er nog een foto van op haar blog, ik zal de link dan bijvoegen. Er waren 7 adressen waar je een hapje en drankje kreeg aangeboden en er was muziek/theater/workshop. Om half 6 waren we pas thuis en we hadden weinig zin in eten :P Maar nu krijg ik toch wat trek.
Voor degenen die er wel wat aan vinden en ook kijken: veel plezier en vertel wat je favoriet is?

Who’s hot who’s not who’s got the right upside down
Tonight tomorrow you’re out of time
Upstyle you are back in the line
A race to nowhere.
Come on girls come on boys
It’s your future it’s your choice
And your weapon is your voice
Let’s make a new tomorrow
Today

Turn left turn right don’t make up your mind
Your way to fame is all in vain
You get in the spot then you run out of luck
You’re going nowhere
We can change it all today!!!
Come on boys come on girls
In this crazy crazy world
You’re the diamonds you’re the pearls
Let’s make a new tomorrow
Come on girls come on boys
It’s your future it’s your choice
And your weapon is your voice
Let’s make a new tomorrow
Today

18 opmerkingen:

  1. Denemarken is 5e geworden zag ik.
    Ik keek nooit meer naar het songfestival, ik kon het natuurlijk ook niet meer goed horen en Nederland deed niet mee.
    Met het CI kan ik de liedjes wel weer horen en dat is leuk. Maar ik heb maar een stukje gekeken want zondag gingen we de verjaardag van mijn oudste vieren dus moest ik opruimen enz.

    Leuk initiatief, dat culinaire rondje.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, 5e. Ik vind niet dat de beste gewonnen heeft deze keer, waarschijnlijk speelde de schoonheid van de zangeres mee? Gelukkig waren er deze keer weinig dames die het van hun wulpse vormen meenden te moeten hebben, er waren ook meer zangers dan zangeressen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een leuk deuntje, maar ook weinig Dansk. Inmiddels heb ik via youtube wat nummers beluisterd. Zweden, Ierland en Azerbaijan vond ik niet veel soeps. Dat terwijl Azebaijan de afgelopen jaren best aardige inzendingen had. BiH vond ik ook redelijk en de rest moet ik nog beluisteren.

    Zelf heb ik er een hekel aan dat het 1 pot nat aan het worden is. Heel veel doen Mariah Carey na inclussief het Amerikaanse Engels. Ik hoor liever de landstalen (dus niet altijd maar dat Engels) en locale invloeden/instrumenten. Dat laatste lijkt ook wel compleet vertrokken.

    Nederland stuurt ook van die waardeloze 1-pot-nat-niemandalletjes. De 3J's hadden met hetzelfde deuntje net zo makkelijk voor Israel of Litauwen uit kunnen komen. En als 'we' dat niet geweten hadden, dan zouden zelfs de 3J-fans dit niets hebben gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weinig Dansk ja, dat is zo, maar ik vind ook wel dat de eigen taal soms geen voordeel is. Engels is wel een wereldtaal. Bosnië vond ik ook een goede voor de 1e plek. Ik kan mijn kladje met cijfers nergens vinden, al bij het oud papier denk ik ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn favoriet was Italie. En wat schetst mijn verbazing? Die hebben de 2e plaats gewonnen. Een jazz-muzikant die zingt en piano speelt, met een mooie stem, vooral als hij zachtjes zingt.

    Azerbeijan was helemaal pet, en toch hebben die gewonnen.

    Slovenie vond ik ook goed, dat was mijn tweede favoriet. Duitsland was ook niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt Bob, Italië was ook goed, ik hou alleen zelf niet zo van dat genre. Slovenië idd ook kwaliteit, moest het nog wel even opzoeken want ik wist het niet meer, toch te weinig opvallend? Duitsland weet ik nog wél, die vond ik ook weer kanshebber voor nr. 1. Lena had nu wel wat meer maniertjes, dat is jammer, maar goed liedje en ook goed gezongen. Ik hou wel van haar stem. Ik vond die tweeling uit Ierland ook best grappig en die puntmutsen uit..eh..kweet het niet meer. Ik zie ook graag mooie dans erbij. Zweden was wat dat betreft erg strak.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoorde dit jaar alleen de dames uit Azerbeidzjan lekker vals zingen na de winst.

    Maar (volgens wiki) Azerbeidzjan heeft een seculiere overheid en heeft dus geen staatsreligie. Het grootste deel van de bevolking is (sjiitisch) islamitisch. Alleen een klein deel van de bevolking volgt de islamitische regels, zoals vaste gebeden, vasten tijdens de ramadan of het zich onthouden van varkensvlees. Ook de hoofddoek voor vrouwen wordt niet algemeen gedragen. In Bakoe staat een standbeeld van de eerste vrouw die haar hoofddoek vrijwillig afdeed.

    Van mij dus ook Douze Points voor de meiden van Azerbeidzjan.

    Hier een afspeellijst met alle? bijdragen (2 min elk)

    Slovenie, lekker piano-intro.
    Italie, ook lekkere piano, jonge Paolo Conte?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Coco ik heb even een blik geworpen, Moldavië(een 8) zonder de puntmutsen die je toch echt erbij moet zien ;)
    Myrthe vond Italië saaie café muziek:) Ik vind het wel leuke café muziek.Ik heb mijn lijstje terug en ik gaf I een 7+ De winnaars zongen na de winst idd nog valser. Het gaat niet om het land schat :p Ik gaf ze nog wel een 7-
    BosniëH een 9, Denmark 9,5 :) Estland en Zweden en Ierland een 8, ik vind de show ook wel van belang. Duitsland een 9
    Zullen we volgend jaar live gaan zien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaan jullie altijd ieder naar je eigen café met favoriete café-muziek?
    Eurovisie Song Festival en vooral de puntenverdeling gaat heel erg om het land, schat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hehe ik kan er weer op, ik had een'proeversie geinstalleerd van AVG en daarna deden bijna alle weblogs raar. Ik heb de zaak er dus maar weer afgesmeten.

    Wij gaan nooit naar een café eigenlijk Coco.
    Een songfestival gaat om liedjes schat. Buren en of vrienden geven elkaar weleens wat meer punten, dat was echter altijd al zo en komt in de beste kliekjes/families voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een viruschecker is wel een goed plan. Je hebt er toch nog wel één aanstaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon de gratis Microsoft security essentials gebruiken, werkt goed. Naar mijn ervaring beter dan Housecall van Trend Micro (ook niet slecht). Norton vind ik al minder. McAfee, AVG en Norman is het probleem verleggen, dat vind ik zelf virussen. Waarschijnlijk is Kaperski nog iets beter, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

    Inmiddels via Duitslandse uitzending gemist gekeken. Hooge kwaliteit zonder het Nederlandse zwammentaar. Inmiddels vind ik dat Corsica had mogen winnen en Georgië 2dens of zo. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Coco@ ja hoor, de gratis versie van...? en ook de gratis versie van AVG, alleen kreeg ik dus een berichtje van hen dat ik een maand gratis de volledige versie mocht proberen. En toen kreeg ik problemen dus. Op de vaste pc zit (betaalde) Norton, die zal wel bijna verlengd moeten worden maar ik heb hem nog zelden aan, ik gebruik steeds de laptop.

    Die zal ik wel hebben dan @Xiwel, die zit er toch standaard op? De consumentenbond heeft weleens een testje gedaan, moet ik nog es nazien.
    Corsica en Georgië? Deden die zaterdag nog mee, eh.ff zoeken hoor :pp Jan Smit moeten ze echt volgende keer weglaten ja pfff,af en toe ving ik wat onzin op. Meestal praten wij tussendoor wat we ervan vonden, dat scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, nou ja, je bedoelde Frankrijk, die vond ik er helemaal niet bij passen, leuke jongen maar ik moet altijd lachen als ze dan zo gaan zingen, sorry. Georgië zat in de de eerste voorronde blijkbaar want die had ik gemist.
    Nederland had trouwens wel de 12 punten aan Denemarken gegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik kan er niets van zeggen margreet want ik heb het niet gezien :-)

    lieve groet,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind de tekst mooi maar de muziek niet mijn smaak.
    Novie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat ik eindelijk eens iemand tegenkom die Eurovision ook interessant vindt om te bekijken. Ik hou er ook van. Kijk er altijd erg naar uit. Dit jaar was het de eerste keer dat ik de finale niet live kon volgen vanwege een bruiloft. Gelukkig wel kunnen opnemen en al veel terugbekeken. Georgië vond ik schitterend maar had nog meerdere favorieten (zoals Zweden, Rusland, Denemarken en Ierland). Jammer van de 3JS. Ik heb al hun cd's maar dit liedje was het niet. Ook de presentatie met de beeldschermen vond ik zwak. Hadden ze iets mooiers en indrukwekkender iets van kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Daisy, ik kijk er idd elk jaar ook naar, vind het leuk om cijfers te geven zelf ook :) Ik had nog nooit van de 3J's gehoord, ze hebben er idd ook niet veel van gemaakt, het was rommelig.

    BeantwoordenVerwijderen