dinsdag 4 oktober 2011

perfect day(s)

Wat een heerlijk begin van oktober(oCtober? pp) Mijn vriendin-die ik al ken sinds onze middelbare schooltijd was dit weekend bij mij te gast, dochterlief was intussen naar haar vloofde. Vriendin had deze zomer onze veestapel bewaakt toen wij op Schier verbleven en nu heb ik haar es verwend, dat verdiende ze weleens.
Ik heb haar de prachtige omgeving waarin wij wonen laten zien zodat zij er een volgende keer wellicht en hopelijk zelf op uit kan gaan.


 Lang geleden gingen wij op onze brommertjes zaterdagsavonds naar de disco, nu we beiden weer alleen zijn na een huwelijk leek het ons leuk om weer es te gaan swingen. En dat deden we dus :)
Het was erg leuk en voor herhaling vatbaar. Vriendin vond onderstaand lied heel mooi passen bij ons weekendje. Wat wel een mooi compliment is eigenlijk.

10 opmerkingen:

  1. mooi zo dat jullie samen zo hebben genoten.Dat hebben wij ook gedaan met het mooie weer in het weekend.
    Lou Reed? ik ontdek nu dat ik een negatief vooroordeel tegen hem heb.Maar omdat jij het hier plaatst zal ik eens luisteren...misschien moet ik mijn mening toch herzien hahahah
    He ik was blij weer iets van je kunnen lezen.Dag Margreet en nu Lou Reed luisteren (glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dit lied kende ik
    erg mooi maar heeft Lou Reed dit geschreven en muziek bij gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Novie, ik wist het niet dus ik heb het even opgezocht:
    "Perfect Day" is een nummer van Lou Reed uit 1972, afkomstig van het album Transformer. Het is een van zijn meest bekende nummers en tevens een klassieker uit zijn oeuvre.[1] Zijn roem kreeg in de jaren negentig een impuls toen het nummer werd geselecteerd voor de soundtrack van de film Trainspotting uit 1996, en nadat het werd uitgebracht als liefdadigheidsnummer in 1997. In 2003 nam Lou Reed het nummer opnieuw op voor zijn album The Raven

    Ik wist ook weinig anders van Lou Reed als zijn naam eigenlijk :) maar ik onthoud ook slecht wat bij wie hoort qua muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een perfect weekend, dus.
    Prachtig weer, goed gezelschap, fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Waar zijn jullie gaan swingen? In een disco? :-)

    Mooie foto, Margreet.
    Prachtig liedje, ik ken Lou Reed al heel lang van 'Walk on the wild side', een geweldig nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee om die vriendin eens te verwennen. Gezellig. Mooie omgeving daar. En dat nummer, ik kende Lou Reed niet maar het klinkt best wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien was ik nog te jong in '72; ik kende het nummer niet, wel Walk on the wild side.
    Hopelijk hebben jullie je netjes gedragen in de disco, geen brommers wezen kieken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk zo weer samen genieten margreet herinneringen ophalen:-)
    giebelen als jonge meiden:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha nee niet in een disco Willie, het was een alternatief iets, we hebben op kousevoeten gedanst, dat deed bijna iedereen daar.

    Ik gedraag me toch altijd netjes Ko, jong broekie..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op kousevoeten, hadden jullie die aan dan?. Ik denk dat het bij het uitrekken van schoenen is gebleven omdat je je altijd zo netjes gedraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sokken had ik aan en die deed ik idd niet uit pp

    BeantwoordenVerwijderen