woensdag 28 september 2011

zomaarevenwat

En ja, als het dan zulk mooi herfstweer is en ik ga weer wat hoognodigs in de tuin doen, dan merk ik weer hoe gelukkig ik wordt van in de tuin bezig zijn. Ook merk ik hoe mijn rug minder kan hebben en ik dus op tijd moet stoppen. Zitten lezen in de tuin en wat mijmeren is ook prachtig.
Mijn tuin is na 11 jaar nog niet klaar of netjes en dat zal ook wel nooit lukken. Ik zeg tegenwoordig dat mijn tuin er is voor mij; ik ben er niet voor de tuin, waarmee ik bedoel dat het niet op mijn rug moet zitten, dat het onkruid maar welig moet tieren, het zal vast ook z'n nut hebben. Van zevenblad kun je zelfs pesto maken, ik bedoel maar.. Ik heb de pruim een beetje gesnoeid, dit jaar was de oogst overweldigend. En de Vlier moet drastisch ingekort, daar moet denk ik maar de zaag bij. Je blijft zo lekker bezig. De eikenhouten stoel die ik eens van de achterburen kreeg heb ik iets te hard neergezet(ik had em verplaatst naar achterin en hij was zwaar)..pfff en nu is ie kapot. Misschien nog oplappen met spijkers..en anders zet ik wel overal in de tuin een stuk neer ter decoratie :)
Nog een paar fotootjes voor de liefhebbers.



Mollie, die heel uithuizig is, ze komt alleen even eten en weg is ze weer. Hier lag ze toch een keertje in een mand op tafel te slapen.
Ricky ook in een mandje in de wilgenboom, rechts is een stuk van het 'prieeltje'te zien.
DikkieDik op het prieeltje.
Minnie bij de -nu idd kapotte-stoel.
De konijntjes in de-inmiddels al opgeruimde- buitenkooi, Suzy bleek erg goed en snel te kunnen graven, goed in de gaten houden dus :p
Doorkijkje naar het nieuwe stukje tuin.
Ik ga nog even weer naar buiten, geen dans vanavond, ik ga naar een modeshow :) We kennen een van de 'showsters'.


7 opmerkingen:

  1. glimlach
    wat ziet je tuin er keurig uit zeg.Bij ons groeit mos op sommige tegels en ja wij hebben ook onkruid maar dat zijn soms de mooiste planten toch.Ik zal ook eens wat tuinfoto`s maken en publiceren.Bah mijn mooie layout is foetsie nou ja als ik tijd heb maak ik wel weer een andere.Heb het druk deze week pfffft maar ik zend je een opgewekte groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker genieten van het mooie weer en je tuin, Margreet. :-)
    Voor de katten is het een paradijsje, zelfs een mandje in de boom!

    Je kunt dus lekker veel pruimenjam maken. ;-)
    Jammer van de stoel.
    Kijk maar uit met je rug, niet overbelasten.

    Leuk om weer foto's van de dieren te zien, ma Mollie staat er schattig op en de roos en het blauwe bloempje zijn ook mooi.

    Nog leuke kleding gezien?

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi Novie, ik kan heel 'nette' foto's maken, dat stukje zonder gras tussen de tegels was pas nieuw. Ik ben wel bezig geweest met gras verwijderen maar dat is hier een enorme klus. Onkruid mag hier ook groeien, zeker als het mooi is ja. Zevenblad staat volop tussen de frambozen en ze doen het altijd prima, af en toe pluk ik es wat weg maar helemaal raak je het hier toch niet kwijt dus tja, dan maar niet druk om maken.
    Ik heb ook een drukke week. groetje trug en blijf kalm hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb best veel pruimen verwerkt ja, voor jam, chutney en zelfs snoepjes maar nu is het afgelopen.
    Dat is een klimmende winde, dat blauwe bloempje, kun je zaaien en dan bloeit het de hele zomer en nu nog steeds. Het is familie van het pispotje.
    Ja leuke kleding gezien wel, het was leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er gezellig uit margreet,
    en ja, té hard werken is niet goed, je moet zorgen dat je plezier blijft houden in wat je doet hé,
    genieten maar hé meid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar. Ook ik begon vroeg dit jaar met het tuinhuisje wegbreken en wortels wegspitten. Toen kwam de regenperiode. En nu ben ik net op de helft. Dat gaat dus ook nog lang duren. Jij kan tenminste nog mooie foto's produceren. Zelfs dat lukt hier nauwelijks. Maar ik ga geen hulp inroepen. Zelf doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kwestie van op de juiste plek staan Plato, en misschien ergens een mooie roos plaatsen :) ik denk dat jouw tuin netter is hoor.

    BeantwoordenVerwijderen