vrijdag 4 november 2011

het laatste nieuws uit de rimboe

Toen was het alweer november, ik vind het eng zo snel als de tijd lijkt te gaan. ben ik wel tevreden met het leven zoals ik dat leid? Soms vraag ik me dat af.
 Het is heerlijk weer de laatste dagen en ik ben buiten bezig tot ik een zere rug krijg. Dat is trouwens best snel haha...nou ja, is niet om te lachen natuurlijk.
Mijn stukje frambozen(met veel hanepoten)tuin ben ik aan het vrijmaken voor bloemen;een soort RoseGarden (onlangs kreeg ik een RoKoKo-en Moonlight Roos) :)
 Er blijven wel frambozen in de tuin natuurlijk want eten uit de tuin vind ik zo leuk, maar ze breiden nogal uit en het kan best wat minder, hoef ik ook geen jam te maken :p
Verder ben ik ook aan het behangen geweest en het gaat goed, ik doe het in mijn uppie, ook de plinten verven en de deuren moeten nog(heel zacht roze). De ene (plankenbehang)wand is bijna klaar. Het staat gezellig, misschien volgt nog een foto later(speciaal voor Noof).
Dit was even een 'rammel'-logje(term van Novie geleend)
Hebben jullie vragen aan mij, wie weet rammel ik daar dan ook nog een logje over :)
Alvast een prettig weekend!

12 opmerkingen:

  1. heerlijk rammelen margreet:-)
    en lekker ik heb ook een framboos in de tuin en gisteren nog een verse framboos gegeten,
    het wa sene feest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat goed Margreet, je hebt dus al behangen, ik vind het knap.
    Het geeft wel voldoening, dat je het zelf gedaan hebt.

    Ja, de tijd gaat nu nog sneller dan een aantal jaren geleden, eerst duurde een zomer of een winter nog een behoorlijke tijd, nu is het al voorbij voor je er erg in hebt.

    Wat bedoel je met veel hanepoten? Rommelig?
    Klinkt goed, een RoseGarden, dat wordt vast mooi, met Moonlight-rozen?

    Frambozen zijn lekker, luxe, dat je ze zo uit eigen tuin kunt eten. Maar net genoeg is inderdaad het mooiste. :-)

    Over een vraag moet ik nog nadenken, occupy misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker Klaproos, herfstframbozen, die heb ik niet. Ik heb ze meen ik in juli alweer gesnoeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het geeft zeker voldoening Willie, nu moet ik de rest afmaken, eerst de ene wand, de andere wand kost meer tijd want dan moet ik de hele konijnenkast leeg maken en verplaatsen.
    Hanepoten is hetzelfde als Zevenblad, ik kon er even niet op komen :)
    Nou ja, een zomer hebben we eigenlijk niet gehad, wel een zomers voor en najaar. Ocuppy? hmm moet ik me nog beter inlezen eerst :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh knap zeg dat je kunt behangen in je eentje. Want behangbanen kunnen ingesmeerd best zwaar zijn hoor en dan ook nog op motief plakken trappie op en af.Ben benieuwd naar het resultaat.
    Hanepoten zijn ook planten en staan vaak erg leuk als bodembedekker.Maar ze breiden snel uit dus af en toe wel ff uitroeien af en toe.Framboosjes zijn lekker he uit eigen tuin wel goed kijken of er geen wormpjes in huizen.
    Als je je leven wilt veranderen dan raad ik je aan om eerst kleine dingen te veranderen vaak is dat genoeg en mocht je toch meer willen switsen dan kan dat nog altijd.Ik had me voorgenomen om zondags weer naar een remonstrantse kerk te gaan,nog niet veel van gekomen......luiheid is een taaie ondeugd om te overwinnen blijkt nu(glimlach)ach ik vind het op moment genoeg en nieuwe mensen ach ik heb er niet zo`n zin op het moment.Soms gebeurt er zoveel in de familie dat ik daar genoeg mee heb te stellen.Niet negatief bedoeld hoor.
    We hebben schorse neren gegeten uit eigen tuin heerlijk.Ik stond er sceptisch tegen aan te kijken maar met een groentesausje smaken ze verrukkelijk.De boerenkool proeven we volgende week in een stamppotje lijkt me lekker.
    Margreet leuk lief logje schreef je ik wens je alvast een gezellige knutselzondag en doe een vriendelijke groetje aan je dochter....doegie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou vragen? Misschien of je nog nuttige tuintips hebt. Daar kan ik altijd wel iets van opsteken.

    Grappig: veel mensen zijn ontevreden- anderen tevreden met hun leven. Maar er zijn er niet veel die het niet precies weten. Soms heb ik het ook. Maar omdat je toch door moet gaan, komt het niet tot een afgerond oordeel. Zou het helpen als je gewoon op de bank ging zitten peinzen over dat onderwerp? Ik weet het niet. Misschien zit hier een logje in, Margreet. Hoe komt het dat we niet weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Novie@ bij dit behang moest je de muur insmeren, was even wennen, maar wel prettiger vind ik, je hebt geen behangtafel nodig. het lastigste was het deel wat ik horizontaal plakte ivm de zwaartekracht(die volgens Ko's log niet bestaat pp) het motief hoefde ik geen rekening mee te houden of althans dat heb ik niet gedaan.
    Grappig dat jij ook last van luiheid hebt, had ik niet gedacht :) Dingen veranderen is best lastig. Ik heb ook nog moeite met het ritme van de yoga bv, al een paar keer overgeslagen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nuttige tuintips? Zou het niet weten, minder ergeren en meer genieten zou ik zeggen(ivm de hanepoten bv)Want wie beopaald dat tuinen netje moeten zijn? Vogels en egels bv hebben liever een rommelige tuin.
    Nou ja het is eigenlijk toch een soort ontevreden zijn, een mens wil vaak meer dan mogelijk is/in haar mogelijkheden ligt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Margreet,

    Flink aan het klussen lees ik.
    Heel toevallig zijn wij vorige week ook op zoek geweest naar vloerbedekking en wandbedekking i.v.m. onze toekomstige woning. Ik was hooglijk verbaasd over het enorme aanbod aan behang. Ik heb een aantal staaltjes meegenomen en zal er binnenkort eens een logje aan besteden.
    Succes verder!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Af en toe flink Jeer :)
    Er is ontzettend veel keus idd, er zijn prachtige bij he. Jij ook succes met kiezen dát is ook een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik nog wel de traditionele rommel-foto verwacht bij je rammellog. Zwaartekrachtvrij behangen; je bent een genie!

    BeantwoordenVerwijderen