dinsdag 24 januari 2012

vicieuze cirkels en domino-effecten

Vaak komen die tesamen? Er is wilskracht nodig om eruit te breken. En laat dat nou vaak ontbreken in die situaties.
Gisteren moest ik daaraan denken, soms zie je jezelf van een afstandje modderen :)
Maar niet gezeurd, ik bemerk ook wat meer energie bij mezelf én ik heb een paar voorstellingen geboekt(o.a. Herman van Veen) en een workshop Fins vilten.
En ik heb me aangemeld voor de happy-mini-mail. Elke dag krijg je dan een mini schilderijtje in je mailbox, heel schattig. Wil je die ook, kijk dan even hier.
Waar ik blij van wordt is mooie dingen maken, of zien/horen. Schoonheid en echtheid(ook al is dat laatste niet altijd mooi om te zien natuurlijk). Lijkt me prachtig om bv zo'n schilderijtje te kunnen maken.
Maar...er is zoveel leuks te doen. Ik ga aan de slag en hou jullie-misschien- op de hoogte :)

22 opmerkingen:

  1. Je bent goed bezig, Margreet. En dat schilderijtje is ook een leuk idee.

    Bij nader inzien het einde van mijn verhaal toch maar gewijzigd. Ik vond het te zoet. Veel te zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De olannen zijn iig goed :)
    Ik vond het niet te zoet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Olannen?? Zitten die op afstand met hun Vilten Vins in het vieze-Veen te modderen met een domino-effect aan vicieuze cirkels??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah Kokey, ja, het is verre familie van de olifant maar dan met de poten aan de zijkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zit wel een dansende olifant bij de minischilderijtjes, maar olannen?? Oh, plannen! :-))

    Je bent inderdaad goed bezig, met allemaal positieve plannen.
    Van Herman van Veen word je vast heel blij. :-)
    In Groningen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In Assen geloof ik Willie, ik moet nog een bevestiging krijgen, er stond niet bij dat het uitverkocht was maar je weet nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. vicieuze cirkels en domino-effecten hmmm ik begrijp het geloof ik en ik wens je je eigen koers daaaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig margreet....

    en herman... daar wil ik ook weer eens heen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alles verandert! Is in beweging maar de essentie blijft! Wat een schattige poesen en konijntjes! Gewoon zijn is goed genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat heerlijk, je gaat er weer helemaal tegenaan dus.

    Veel plezier Margreet met alles wat je gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben je met leuke dingen bezig, Margreet?
    Hebben jij en M. veel last van de kou?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is wel koud hier ja maar ook zonnig vandaag da's wel prettig. Ik ben wat aan het rommelen en opruimen, de leuke dingen komen nog ;)Ben niet zo loggerig momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je was met je slaapkamer bezig, staat alles op zijn plek nu?
    Leuk om weer van je te horen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eh nee dat niet en ik heb mijn bed niet meer schuin, beviel toch niet, gisteren heb ik em weer verschoven, lukte net in m'n uppie. ik heb een nogal zwaar (2persoons) natuurlatex matras. Geen aanrader hoor, ik wist niet dat het ding zo zwaar en onhandelbaar was.
    heb nog ff een nieuwe logje, muziekje vond ik net bij mijn zus op facebook. lekker muziekje en mooi filmpje.

    Hoe gaat het met jou eigenlijk Willie?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als hij maar lekker slaapt, de matras.

    Je kan heel snel zijn. :-)

    Met mij gaat het goed, heb een onrustige periode achter de rug.
    Verjaardag van jongste zoon hier gevierd, en onze moeder heeft een ongeluk gehad.
    Aangereden op de stoep! door een auto, gebroken dijbeen, en nu in een revalidatiehuis.
    Het gaat gelukkig weer de goede kant op met haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Willie@
    Nou, shame on me. Ik wilde hier reageren maar vergat het.
    Hoe is het nu met je moeder Willie. Kan ze wel weer gewoon lopen straks? Zo heb je maar zo wat he. Was een flinke schrik natuurlijk, het had ook heel anders nog af kunnen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geeft niets Margreet, ik dacht al zoiets, of dat je het later wel zou zien. ;-)

    Ze is dapper aan het revalideren, de verwachting is dat ze weer zal kunnen lopen, ze heeft nu een plaat met schroeven in haar been.
    Op haar leeftijd (87) duurt het allemaal wat langer natuurlijk.

    Truus heeft er 2 logjes over geschreven op depetvantruus.weblog.nl, de dochter die op bezoek zou komen is onze andere zus.
    Ja, in het begin ben je wel even van slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik had het wel meteen gelezen maar had toen geen tijd denk ik en daarna vergat ik het, stom.
    Op die leeftijd kan zoiets zelfs fataal worden, een operatie is niet niks he. Maar gelukkig knapt je moeder goed weer op. Truus blogt ook weer dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha, altijd goed om met leuke dingen bezig te zijn Margreet. Leuke kleurrijke zwaluwen zijn dat. :-)

    Ik heb een hele tijd niet echt zin in bloggen gehad. Na zoveel maanden moest ik eerst een drempel over.

    Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met onze moeder. Over twee weken moet ze naar het ziekenhuis terug voor controle. Hopelijk mag ze dan het been weer gaan belasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Daar is Truus al dus :) Beterschap met jullie moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank je wel Margreet. :-)
    OT Geen idee naar welke kant mijn hoofd ligt en reclame, zeker op dvd's, bleeeeeh. :-(

    BeantwoordenVerwijderen