zaterdag 21 januari 2012

word verliefd!

Op het permanente ‘podium van ons dagelijks leven’ verschijnen regelmatig mensen, gebeurtenissen en gedachten, als ‘uitnodigingen’ om uit ons centrum te raken. 
Onze reactie veroorzaakt direct tot op cellulair niveau  een biochemische realiteit.

Bruce Lipton, stamcelbioloog heeft wetenschappelijk bewijs voor de spirituele stelling dat je jezelf gezond kunt denken. (en dus ook ziek)
Menselijke cellen kunnen zich nl herstellen in een goede omgeving. (moet je die goede omgeving-zonodig- nog wel ff vinden)
Lipton is een van de grondleggers van de epigenetica(dit vakgebied bestudeert de invloed van omkeerbare erfelijke veranderingen in de genfunctie.) Hij toonde aan dat waarnemingen, gedachten en overtuigingen de activiteit op genetisch  niveau beïnvloeden en zelfs de genetische code kunnen veranderen.
(Darwin erkende later in zijn leven ook dat omgevingsfactoren van grotere invloed zijn dan hij eerst dacht-Zijn oertheorie ging ervan uit dat je een print bent van je genetische blauwdruk). De nieuwe wetenschap bewijst dat een mens van alles kan veranderen in die blauwprint. Onze overtuigingen(positief of negatief) beïnvloeden dus onze genen.

 Ik las hierover in een tijdschrift, wie het boeit kan meer lezen; click en hij heeft ook een aantal boeken geschreven waarvan 1 in het Nederlands vertaald.

Verliefd zijn maakt gezond dankzij een overdosis goede hormonen in je bloed waardoor je op je top leeft. 
Je kunt verliefd zijn op een persoon natuurlijk, maar ook op het leven zelf. :)

Ik vind het interessant maar tegelijk ook lastig, ik ben niet echt verliefd op het leven nl. :p (jij wel?)
 Meer leuke dingen doen en leuke mensen opzoeken dan maar? Wie weet word ik dan -weer- verliefd :)


16 opmerkingen:

  1. Nee, ik ben ook niet verliefd op het leven, maar ik hecht er wel aan.
    Volgens mij word ik niet meer zo snel verliefd als toen ik jong was.
    Het is wel lekker rustig zo, wat moet je met die lastige kerels? :-)

    Ik geloof ook wel dat niet alleen onze genen, maar ook de omgeving invloed op ons hebben/heeft.
    Zou het met stress te maken hebben, als je zorgelijk en niet positief in het leven staat, dan ben je sneller ziek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Willie, er is iets fout met de tijd, ik heb het wel goed ingesteld, maar nu iets aan veranderd. Ko had hetzelfde probleem al, foutje van blogspot dus?
      Het is ook niet zo dat ik er liever niet was maar ik ploeter wat af vind ik en daar word ik weles moe van.
      Ja stress is zeker fnuikend voor je gezondheid en angst ook. Het maakt ook wel uit hoe je omgeving was toen je kind was natuurlijk, vergeet dat niet, in die tijd leer je patronen en overlevingstechnieken. daar kun je dus geluk of pech mee hebben. Ouders/opvoeders hebben dus een zeer belangrijke taak-die je dus niet zomaar uit handen moet geven denk ik er dan achteraan. kleintjes in een cresh?? nee dus.

      Verwijderen
    2. Ja, je jeugd is heel belangrijk, ouders kunnen hun kinderen genoeg zelfvertrouwen meegeven maar ze kunnen hun kinderen ook 'verpesten'.
      Mijn kinderen gingen pas met 4 jaar naar school.
      Meer dan je best kan je niet doen, en als je beter weet, dan doe je het beter.
      Ze voelen zich geliefd door mij (en door hun vader en verdere familie) en het zijn aardige, prima mensen geworden.

      Verwijderen
  2. Het is 1 uur, je klok staat op 4 uur. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi margreet,
    jawel hé, verliefdheid is een emotie die je zómaar midden op de dag kan overvallen:-)
    heerlijk,
    ik geloof dat je jezelf ziek kunt praten, maar ook andersom:-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Margreet
    Dat verkeerde onbewuste overtuigingen je voortdurend laten struikelen in ons leven dat is wel waar denk ik.Ik leerde dit begrip van Maurice Wasserman onze ervaringsdeskundige in de psychiatrie.Weet je nog?
    En ja als je verliefd geraakt bent op een idee/boek/werk of op een ander mens word dan hoef je niet te zoeken en klauteren naar de top op de berg voor goed zicht nee dan woon je daar.maar het is voor hoogstens twee jaar hoor dan is alles weer vervlakt
    Dan wordt het weer werken soms tegen je eigen gevoelens in.
    Mooi logje Margreet ik miste je alweer grijnz leuk dat je weer wat plaatste meis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal es antwoorden op de juiste plek, dat vergeet ik steeds. Ja Maurice herinner ik me wel Novie. Ik wist het ook al lang natuurlijk maar het is leuk als je het dan nog es ziet bevestigd, zelfs nog door een wetenschapper haha.
      Je zegt dat mooi; 'dan woon je daar'.. zo is het.
      Verliefheid gaat -voor een groot deel- over en dan.. ja wat dan. Lipton zegt dat je je moet omringen met mensen waar je wat aan hebt, dan wordt je sterker. En dat je verliefd moet worden op het leven in het algemeen en je eigen leven in het bijzonder. Nou, dat vind ik wel een opdracht haha. Punt is wel dat ik zeker niet veel mensen om me heen heb waar ik 'wat aan heb' Ik zou weleens willen weten wat zijn ideeën over autisme zijn eigenlijk.

      Verwijderen
    2. Nou bekijk dat eens en anders stuur je hem /of haar een vraag daarover per mail?

      Novelle

      Verwijderen
    3. Hmm ja, goed idee, ik zou mijn vriendje Ko daar misschien bij kunnen inschakelen, die kan zich beter uitdrukken in het Engels vermoed ik :)

      Verwijderen
  5. Klaproos ik denk dat jij eerder verliefd bent-op het leven- als ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt ook verliefd zijn op de vreugden in jezelf, de diepere grond van je bestaan en dat IS het leven zelf.
    Alles is diep in jezelf terug te vinden. Soms kan je er kontakt mee maken. Maar als het van buitenaf komt is het eventjes (korte tijd)wat eenvoudiger. Duurzamer is het als je de ervaringen in jezelf kunt terugvinden. Of het nu van buitenaf de aanleiding is of van binnenuit het blijven je eigen ervaringen die je van binnenuit voelt. Zo kun je misschien leren het duurzamer te maken. Daar is aandachtigheid voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of er aandachtigheid voor nodig is Elly, bij mij is het eerder een kwestie van eropuit trekken en iets ondernemen wat me blij maakt. Ik moet in actie komen, dat doe ik te weinig, ik heb de neiging te gaan zitten sippen. Daarbij is (dat) mijn situatie niet altijd eenvoudig.

      Verwijderen
  7. Ik denk ?? dat ik het begrijp Margreet.
    Wij hebben onze kleinzoon (14) vaak hier ;-)
    Als je erop uit trekt ben je je toch wel bewust van de vreugde die dat oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet het van ver halen Elly. Ik wil het wel hoor maar het is of ik er niet goed meer bij kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien ben je of maak je je te druk :-)

    BeantwoordenVerwijderen