vrijdag 13 januari 2012

die vreselijke reclame!

Ik heb een hekel aan reclame en dan vooral de hoorbare soort, op tv dus. Reclame die door de brievenbus komt kun je nog weren of gewoon meteen op de oud papier-stapel leggen.
Vervelender wordt het al als je ongevraagd wordt gebeld(ondanks je inschrijving bij het belmenietregister-en dus ben ik echt niet meer beleefd als ze tóch bellen) of aan de deur komen, meestal op momenten dat het NIET uitkomt.
Korte metten mee maken dus.
Maar het ergste is nog reclame op tv (en in de bioscoop!). Je kunt de tv nog zacht zetten, even wat inschenken of naar het toilet maar je moet in de gaten houden wanneer het programma/de film weer verder gaat. En dan moet je er weer 'inkomen'
 Vaak wordt er dan reclame gemaakt voor geweld-serie's, de vreselijkste dingen komen voorbij. Of tegenwoordig heel zielige dieren, gisteren over moeder-apen die worden gevangen en jonkies die dan zielig achterblijven waarvoor je moet sms-en aub en geld overmaken.
 Nooit zie ik een legbatterijkip voorbijkomen...
click
... of een industrievarken (ziet u weleens varkens trouwens-er zijn meer varkens in Nederland als mensen!), dat is niet zielig genoeg.
dit varkentje heeft geluk, maar lees over hoe zijn soortgenootjes worden behandeld, click
 Nou ja, er wordt wél reclame voor gemaakt maar dan in de vorm van kiloknaller.

Er zijn idd ook leuke en zelfs mooie reclames, maar toch zie ik programma's liever zonder, dan kun je tenminste zelf kiezen of je ze wilt bekijken of de tv bijtijds uitzet.
In bioscopen is het helemaal een ramp, stukken van vreselijke films móet je bekijken, of..wanneer je je ogen zou sluiten, de herrie móet je aanhoren. Het geluid van films (en ook musicals) staan sowieso standaard te hard.
Veel mensen zijn er aan gewend geraakt, of zijn al doof vanwege jarenlang bezoek aan disco's dan wel te hard afspelen van muziek via oortjes/koptelefoons.
Alles schijnt tegenwoordig hard en grof te moeten. :(
Gelukkig was de film Nova Zembla waar M en ik een tijdje terug naartoe gingen vrij rustig(behalve dan natuurlijk die reclame vantevoren... ik was er bijna weer uitgegaan omdat ik bang was dat ik uren in die herrie moest zitten. gelukkig wilde M. blijven..(zij kan helemaal niet tegen lawaai).

21 opmerkingen:

  1. haha ik vind reclame op dvd's het ergste, je hebt ervoor betaald om die dvd te zien, maar kan niet om de reclame aan het begin heen.
    en als je dan bv. vergeten hebt de ondertiteling aan te zetten, moet je er nog een keer helemaal doorheen!!!

    verder leeef ik voor een deel van reclame. mijn man had eens een reclamebureau, waar hij nog 1 dag werkt.
    nu doet hij ook veel andere dingen,zoals inrichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh sorry, haha, maar hij maakte natuurlijk die mooie reclames toch? :) Dat wist ik niet van die dvd's ik kijk zelden een dvd. OH JEE ik heb er nog een stapeltje van jou!! Ik weet niet meer hoe ik de speler moet aansluiten op de tv en hoe alles werkt Hellup. Kun je dan niet door'spoelen' op een dvd?
    inrichting is vééél leuker dan reclame!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vreselijke reclames margreet, ik kijk mede daarom erggggggg weinig tv...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het moest verboden worden, die ergerlijke reclames.
    Ik kijk nooit naar reclames, ook niet de leuke.
    Op mijn harddisk recorder ( daar neem ik tv programma's mee op ) kan ik ze heel snel doorspoelen en als het op tv is dan doe ik even wat anders, hou het programma in de gaten zonder geluid.
    In de bioscoop kom ik bijna nooit.
    Goed dat jullie zijn blijven zitten, anders had je de film gemist.

    Legbatterijen voor kippen zijn in Nederland sinds 1 januari verboden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De inkomsten zijn blijkbaar nodig he, maar laten ze het dan na programma's doen en niet er tussendoor. En in de bios de keus geven om later binnen te komen(ik kom er ook zelden, sowieso al vanwege het te harde geluid eigenlijk en films duren me ook vaak te lang.

    Ja ik las dat ook, maar ze bestaan nog steeds hoor, de eiren worden gebruikt voor o.a. shampo's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je hier mateloos gelijk in. Er wordt alleen maar ingespeeld op de emoties van mensen om geld los te kloppen. En natuurlijk is er ook geld nodg om wantoestanden te verhelpen, maar los van die emoties wordt er gewoon doorgegaan met consumeren van vlees of kiloknallers.
    Op zijn zachtst gezegd: Ik verwonder mij daar altijd weer over. Wat dat betreft veranderd er niet veel in de geest van de mensen denk ik. De mens blijft weldadig goed voor zichzelf zorgen.

    Nog afgezien van de economische 'noodzaak', die ook weer met weldadig goed geldverdienen heeft te maken, waardoor al die reclames in programma's onder worden gebracht. Heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Precies, als je een hart hebt dan wil je al die ellende oplossen. Maar hoe ik ook geraakt wordt door die tvbeelden, ik maak nooit wat over, ik kies mijn eigen doelen wel op een andere manier, ik heb een hekel aan die dwang, want dat is het. Ik zie aan M goed hoe het werkt, zij kan zich veel minder afsluiten dan veel anderen en moet dus huilen soms om die beelden. dan maar geen tv kijken is lastig en niet de oplossing vind ik.
    Ik denk dat er veel mensen zijn die dan even snel sms-en(gemak dient de mens immers) en er een goed gevoel over hebben. Hun speklapjes hebben ze dan net achter de kiezen, waar die vandaan komen boeit hen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Margreet
    nog bedankt voor je leuke verjaardagskaart die je me stuurde.Inderdaad reclame is vooral op de Tv vervelend vooral bij de commerciële zenders en ja het belmeniet register laatst werd ik ook weer gebeld en gewezen op belmeniet-register en toen zei ik ...tja eigenlijk wil me daar niet voor opgeven want ik wil eigenlijk bereikbaar blijven.Want ik voel me daar niet wel bij...kinderachtig natuurlijk maar ik krijg dan het gevoel dat ik mijn huis dichttimmer en niet meer open sta voor kleine noodklopjes op onze deur.Tja het is geen veroordeling naar anderen hoor die zich niet door die organisaties willen laten bellen begrijp me goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is ook eigenlijk van de gekke dat je je moet inspannen om niet te worden gebeld door die lui he. Ik timmer mijn huis wel liefst dicht voor die irritante onbeleefde bellers en aanbellers hoor. Je hebt je telefoonaansluiting toch om te kunnen telefoneren met je vrienden en familie en je eigen besognes, niet om reclame via te krijgen?!
    Ik zeg tegenwoordig direct dat ik geen interesse heb en hang op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moest net even iets op wiki nakijken over slaughterhouses en las daar dat in de US per jaar in 5700 slachthuizen 8.9 miljard kippen worden geslacht.

    Wij zijn ook een grote fan geworden, @willie, van de HD-recorder. Je begint te kijken 15 min na het begin van het programma en spoelt de reclame gewoon door.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja..en?? @Kokey?
    Ik moet dus een HDrecorder hebben begrijp ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ja, ik vond dat nogal veel eigenlijk. Alleen de VS!

    Ja een HD-recorder, je sluit hem net zo aan als je DVD-speler ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, op die manier.
    Pfff, wanneer kwam je weer langs?? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik luister nooit radio en kijk zelden naar de TV. Als ik al kijk en er komt reclame, zap ik of ga iets anders doen. Ik houd niet van reclame maar weg te krijgen is het toch niet. Wordpress heeft geen reclame en WP koop ik tzt af. Dat zijn al heel wat maatregelen. Het is te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig had ik gisteren al Slaughterhouse opgezocht, vandaag is hij dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Plato, ik heb niet altijd zin om dan maar weer 'iets anders' te doen. geen reclame graag tijdens een programma en al helemaal niet in de bioscoop, dat is helemaal dwang, we moeten gewoon protesteren door allemaal te laat naar binnen te gaan, net voor de film begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kokey@ ?? was het een eerlijke oprechte slager?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee...;-)
    Gisteren was de Engelse wiki dicht als protest tegen een internet-wet in de VS. Dus mn linkje werkte ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ging hier over nederlandse zaken hoor pp

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou haast zeggen die vreselijke donkere regendagen alweer.Hoe is het bij jullie ook zo regenachtig? en wat doe je toch met je tijd? enz vragen vragen ik kom hier je niet schrijvende dagen door te zagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hmm, nu is het even droog, snel de boodschappen doen :)
    Wat ik doe met mijn tijd....vanalles, nuttig en nutteloos :pp Misschien wel weer een logje binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen