dinsdag 7 februari 2012

bivakmuts- op naar de elfstedentocht ?

Kan ik straks nog wel zo over straat?









K.N.M.I.
07 februari 2012 

DE BILT (NIEUWS VAN NEDERLAND) - Ons land heeft sinds afgelopen weekeinde (zondag 5 februari) te maken met een koudegolf. Een landelijke koudegolf is volgens de definitie van het KNMI een opeenvolging in De Bilt van minimaal vijf ijsdagen (maximumtemperatuur lager dan 0,0 graden), waarvan tenminste drie dagen met strenge vorst (minimumtemperatuur lager dan min 10,0 graden). Sinds maandag 30 januari is de maximumtemperatuur niet meer boven het vriespunt gekomen en op 3,4 en 5 februari was de minimumtemperatuur beneden de -10 graden. Het einde van de huidige koudegolf is voorlopig niet in zicht. De koudegolf is de eerste van deze eeuw en de 33e sinds 1901. De winter van 1947 heeft de langste koudegolf (21 dagen) op zijn naam staan. Opmerkelijk was de barre winter van 1963 die alleen al vier koudegolven telde. De vroegste koudegolf begon op 3 december (1902 en 1925), de laatste op 2 maart (1971). Acht van de 15 Elfstedentochten die zijn verreden sinds 1909 werden georganiseerd tijdens een koudegolf volgens bovenstaande definitie. Vijf tochten werden net voor of na een koudegolf georganiseerd. Slechts twee tochten werden verreden in winters zonder koudegolf (1912, 1941).   

Sil it heve ???
Update:
Zondag laatste kans op de tocht der tochten, maar dat mag niet vanDe Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en Zondagsheiliging ... 


 pfff God kijkt toch zeker ook naar zo'n evenement??!! 


Update:
IT KIN NET !

19 opmerkingen:

  1. Het lijkt bijna en boerka Margreet.Ik zou je zo nooit herkennen denk ik.Want ik weet niet hoe je je beweegt soms herken je mensen duidelijk aan de manier van bewegen.(Glimlach)Ja het is koud berekoud en ik kom alleen buiten als dat nodig is.Brrrr.Maar ik vind dit weertype aangenamer dan die vele regendagen die we hiervoor hadden.Maar na maart word het hopelijk wat zachter weer want dan zit ik uit te kijken naar de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zit ik op de fiets Novie :)Straks mag dat niet meer dus. Ik moet M.brengen en halen, vanochtend voelde het heel koud aan, brr, zelf M deed haar capuchon maar es op. Ze wil nooit wat op haar hoofd wat nu toch niet verstandig is. Het wordt al wel lekker licht he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken je ook niet hoor.. Bij een Boerka moet je ook nog iets over je ogen doen. Nu kan ik nog één oog zien, heb een gordijntje achter je rechterglas dichtgetrokken?

    Giet tut net oan? Jammur, krijgen we dooi maandag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de elfstedentocht kijken op tv lijkt me zalig met warme koffie en een lekkere koek erbij.Als je met z`n allen daar op het ijs ,gaat de heleboel onder water.Dus thuis blijven en de deelnemers laten schaatsen en wij toeschouwers voor de tv.
    Ik ben bang dat het anders niet door kan gaan.En dat zou jammer zijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PS barre fietstochtjes moet je maken Margreet sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herken jij me ook niet Kokey haha, vandaar dat iedereen zo raar naar me kijkt, ze denken dat het een terrorist is natuurlijk pp Bij een bivaksmuts zijn je ogen wel vrij toch? Mijn ene raampje besloeg :) Op de fiets probeer ik zo te ademen dat dat niet gebeurt, lukt redelijk.
    De volle maan was cruciaal he.

    Je kunt ook langs de kant op de wal staan Novie? het is voor de schaatsers toch wel fijn als er publiek staat denk ik. e moeten het gewoon zondag doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn korte stukken hoor Novie, het is wel gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maanweerkunde, leuk. Even opfrissen: opkomende maan: stabiel weer, na volle maan omslag naar ander weertype. Zag ik gisteravond (bijna) volle maan? Vanavond weer allemaal kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, is het de schuld van de volle maan dat de tocht niet doorgaat? :)

      Verwijderen
  9. Vanavond is het volle maan. Gisteren heb ik hem bewonderd.

    Zo op de foto herken ik je ook niet, Margreet. :-)
    Met deze koude maken ze wel een uitzondering, je bent vast niet de enige met gezichtsbedekking nu. :-)
    Ik doe ook nooit iets op mijn hoofd, wel om mijn nek.

    Die vereniging is niet meer van deze tijd, belachelijk!
    Het wordt een dubbeltje op zijn kant of het doorgaat, ik vrees het ergste omdat de dooi al voorspeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie maan he Willie. Ik krijg geen boete zo toch he ;) Het is geen bivaksmuts natuurlijk.

      Verwijderen
  10. whaaa, ik hoop dat het doorgaat margreet,
    zoveel mensen kijken er naar uit, maar dán mag van mij écht de dooi weer inzetten:-) zodat de dieren weer kunnen leven..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dan gaat die vereniging maar mooi ergens zitten waar het heel rustig is. Ik beveel de Mookerhei aan. En ja... God kijkt naar de Elfstedentocht. Vijfdimensionaal en met oktofonische geluidsweergave. Maar eerst, over een uurtje, het NK voor mannen. Net als bij de vrouwen dreigt een enorme happening. Ik ga kijken, hete koffie bij de hand. Dan maar even geen weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. God wil toch geen elfstedentoch denk ik Plato, anders had hij(zij?) het nog even extra laten vriezen toch?!

      Verwijderen
    2. Nou ik ben best wel een beetje pisserig op hem geweest. Het was zo'n kleine moeite geweest he? Maar misschien worden we op de proef gesteld. Dat het over een week of wat weer gaat vriezen. Ik zou het zo leuk vinden voor Jan Roelof Kruithof. Die man is al 85 en hij wil nog zo graag. Laat God het dan maar voor hem doen.

      Amen en in de Gloria.

      Plaat

      Verwijderen
  12. En nu is het voorbij, zelfs god is verdrietig. Of kan dat niet?
    Maar ik ken je nu eindelijk want ik kan één mooi oog zien (glimlach)
    En dat Burka verbod. Belachelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat denk ik niet dat God verdrietig kan zijn, het is geen mens toch :)
      Nou ik vind een burkaverbod niet belachelijk hoor, gewoon normale kledij aan aub, we wonen hier in Nederland toch en daar draagt men geen burka's! Ik zou het niet prettig vinden als hier allerlei mensen in een burka op straat liepen.

      Verwijderen
  13. Ik herken je ook niet Margreet. Of zou het komen doordat ik zo'n tijd niet geweest ben. ;-)
    Het is bar en boos hè. En dan moet ik er elke dag minimaal 1 keer uit. Maar vanavond lekker niet. Met deze kou heb ik geen zin om twee keer in de week naar de manege te gaan.
    OT Ik ben voorzichtig aan weer begonnen. Sinds kort op Wordpress aangezien Weblog (nog) niet doet wat ik wil.

    BeantwoordenVerwijderen