vrijdag 10 augustus 2012

Schatjes


33 opmerkingen:

  1. Wat een lieve snoetjes, grappige foto zo, konijntjes in de boekenkast. :-)
    High five!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind konijntjes nu bijna leuker als katten, ze vangen en doden ook geen andere dieren he maar ze zijn minder makkelijk te benaderen, altijd op hun hoede want prooidier, dat zit er in gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee oogjes die in elkaar overgaan, nauwelijks te onderscheiden. Dat zijn wel echte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dus ze zijn echt. Ik twijfelde even. Leuke foto. Twee konijnen die achter de kattenbijbel en de vilten vriendjes zitten. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze springen eerst via de bank en een kastje op hun eigen hok en vandaar op de boekenkastplank en dan lekker knagen pp

    BeantwoordenVerwijderen
  6. pfffft wat is het warm vandaag pas maar goed op je knagertje.Veel drinken en een waterbadje misschien?.Gaan konijntjes ook in het water met zulk warm weer?
    Is alles wel? Zelf gaat het nu wel weer.Ik was kwaad maar nu ligt het al weer achter me.Hoe ervaar jij deze warme dagen?

    Novelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ze wel een bak met een natte handdoek gegeven, ik dacht niet dat ze het water in gingen. Vanavond en vannacht zijn ze buiten, als het morgen weer warm wordt gaan ze weer in de kamer. De witte(Ko) heb ik gekortwiekt.
    Ik zat zelf overdag ook binnen en vanavond buiten, het was hier Dolle Nacht, kunnen wij dan in de tuin wel van meegenieten, de buren waren ook nogal dol haha ik hield er een nat pak aan over pp
    Er zijn ook nare berichten, vriendin gaat heel hard achteruit, dat is moeilijk.
    Kwaad? Op iets of iemand?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hai ik kan niet slapen van de warmte....en wat naar dat je vriendin het zo zwaar heeft.Tja bijna iedereen kent wel iemand die lijd aan de rotziekte.Het is ook zo erg Sterkte ermee.Ja ik was kwaad maar ik zal er verder maar niet over zeuren.want dat is dan roddelen en dat wil ik niet.Gelukkig is die emotie weer gezakt pfffft
    goede nacht hoor.

    Novelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had het nog niet zo van zeer nabij meegemaakt en ik zie haar ook vaak.
    De muziek duurt hier tot 3 uur maar ik ga nu toch proberen te slapen in mijn bloedhete slaapkamer. Slaap lekker Novie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Margreet: Hadden je buren een super-soaker? haha.
    Gratis meegenieten van de muziek van de Dolle Nacht in je eigen tuin dus. :-)
    Ik kan wel vrij goed tegen de warmte, heb goed geslapen, kon jij nog slapen?

    Wat een naar bericht over je vriendin, klinkt of ze een agressieve vorm heeft. Sterkte met haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze hadden een vol zwembad en ze gooide elkaar nat met emmertjes denk ik, toen ik nieuwsgierig over de schutting keek...haha dat moet je niet doen he pp ja uiteindelijk slaap ik wel hoor, ik kan alleen het raam maar een klein stuk open hebben anders gaat er een kat door.

    Ja ze heeft een agressieve vorm inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, dan word je wel kletsnat, haha.
    Margreet, ik heb je bij Plato nog even geantwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou moe je plaatst de konijnen gewoon in de boekenkast tussen de kattenboeken ;-o )

    Ik moest effe zoeken, maar heb je gevonden...

    Ik was vorige week op een weggetje vlakbij je vorige woonplaats. Niet in geweest, maar zag wel een kerkje vanuit de verte en een witte brug.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hee Vogel, dus je vloog door het Friese land? Morgen gaan wij daar ook weer naartoe, we moeten naar de tandarts.
    Kwam je over de weg of langs het spoor.
    Konijnen kunnen goed en hoog springen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh dus ze zijn er zelf belandt... ze wilden zich vast in de katten verdiepen dan, met zoveel katten moet je ook wel goed op de hoogte zijn natuurlijk van hoe katten denken.

    Ja ik vloog door het friese land... met de auto en toen zag ik dat plaatsje op de kaart staan, dacht toen aan jou en kwam de afslag tegen. Dat bruggetje ken je wel?
    Nou succes bij de tandarts...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ko, de witte, is wel geinteresseerd in katten, toen ik hem in het begin los in de tuin liet lopen ging hij altijd achter een buurkat aan en schurkte zelfs tegen hem aan. Die kat blies dan weleens als ie het zat was.

    We zijn nog even langs het witte fietsbruggetje gegaan vandaag, het is een vrij steile, je kwam er maar met moeite met de fiets omhoog weet ik nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. grappig een konijn die naar een kat trekt. Ik dacht altijd dat katten konijnen wat aan kunnen doen.

    Ja hij lag vrij hoog dat bruggetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat kan ook ja, maar hier moest DikkieDik naar de dierenarts voor een hechting omdat Ko hem had gebeten. Ik laat ze nu niet meer samen, daarvoor hebben we ook teveel katten nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oeps, tja konijnen kunnen natuurlijk wel scherp bijten, dus als het moet... kunnen ze misschien uiteindelijk wel gemener zijn, maar ik dacht dat konijnen minder snel zoiets doen dan katten.
    Het zijn wel heel komische konijnen die twee om te zien trouwens...zo te zien hebben jullie nu ook wel erg veel katten ondertussen. Zijn dat nakomelingen van de mooie verdwenen kater? Weet zijn naam niet meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn niet gemeen hoor maar hij schrok toen er plots(per ongeluk) een kat in de kamer kwam, en ik schrok ook, daar kwam het door. Een kat kan een konijn doden, andersom niet. Ko is wel een beetje bijterig, dat vindt ie gewoon leuk. Ze zijn ook komisch ja en lief, als je meer foto's wilt zien kun je op het label:de beestjes klikken.

    Molly is de dochter van Bali en die kreeg een jaar later een nestje waarvan we 3 hebben gehouden. Neussie was een asielzoeker die na lang aanhouden gewonnen heeft. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ja ik snap dat konijnen niet bewust gemeen doen... een doorn is ook gemeen hè ;-) op die manier bedoelde ik gemeen... voor konijnen is bijten net zoiets als voor andere wezens/mensen die hun handen of voeten gebruiken, om zich te verdedigen of om iets duidelijk te maken, maar ze kunnen wel gemeen bijten heb ik gemerkt. Heb toch liever dat ze in een wortel bijten dan in mijn vinger...
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik vond het wel grappig dat logje over ko die suzy erbij kreeg... gaat dat goed samen een mannetje en een vrouwtje?

    Oh ja Bali heette jullie rode kater. Er stond me er iets van bij dat jullie niet alle dochters hadden gehouden, vandaar dat ik wel vond dat jullie veel katten hebben, maar dat zijn dus de kleinkinderen van Bali...
    Een asielzoeker... dat klinkt alsof hij uit een ver land komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ko wil ook gewoon proeven aan je, en bijt dan soms, dat is niet kwaad bedoelt dan maar toch niet fijn :)

    dat is de beste combi, mannetje/vrouwtje, wel een van beiden steriliseren als je geen nestje wilt. Ko was de klos, hij werd verliefd op Myrthe :) Ko en Suus zijn nu onafscheidelijke vriendjes.
    Molly is geboren bij de buren he en omdat Bali toen wegraakte hebben we haar een nestje laten krijgen. Eentje is doodgegaan en eentje ging naar mijn vriendin. Ik heb hem vanmorgen verteld dat hij weer een ander baasje kreeg, vriendin is gestorven inmiddels.
    Neussie was achtergelaten door mensen, ik kende ze niet, hij heeft zijn plaats hier moeten veroveren(bij mij) en nu wil hij soms de baas spelen, hij is ook heel dik en zwaar. de anderen zijn soms een beetje bang voor em.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dat de vriendin waar je het laatst over had?
      Gecondoleerd, Margreet.

      Verwijderen
    2. Ja, dankjewel Willie, ze wordt morgen begraven. Het is heel snel gegaan in nog geen 2 maanden. Ik ben er naartoe gegroeid want ik kwam dagelijks even bij haar en zag haar wel achteruit gaan dus.
      Ik bedoel, nu is het dus geen klap, je neemt in die weken al afscheid min of meer, eerst probeer je nog of er wat aan te doen is maar dat laat je op een gegeven moment los. Dat was het moeilijkste voor mij eigenlijk.

      Verwijderen
    3. Nu ik dat opschrijf komen ineens toch de tranen weer. Ik verstop het ook denk ik, er moet zoveel gebeuren nu. Dan verdring ik het blijkbaar.
      Ik had nog van alles gelezen over wat nog te doen was maar zij had zich er al bij neergelegd en geloofde er niet meer in. Dan moet je het laten rusten.

      Verwijderen
    4. Ja, dat is erg moeilijk, je denkt dat er nog iets aan te doen zou moeten zijn en dan kan je niets meer doen.
      Sterkte met het verwerken, Margreet.

      Verwijderen
    5. Gecondoleerd Margreet... ik begrijp dat het iemand was die je vaker zag... pijnlijk...

      Verwijderen
  23. oh lekker dat Ko af en toe een stukje wil proeven. hahaha.
    Na sterilisatie heeft een mannetje dan niet meer de neiging om boven op het vrouwtje te gaan zitten?

    Oh ja, ik weet het weer... dat jullie een dochter kregen van Bali. Dat is niet zo fijn dat die vriendin gestorven is... :(

    Dat is wat minder dat neussie de anderen een beetje angst in boezemt...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja hij doet het nog weles en andersom ook, het heeft ook met dominantie te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Margreet ik las de reacties en ik wil je van harte condoleren met het verliezen van en vriendin.Dat is zeker snel gegaan 2 maand had ze nog maar wat vreselijk.Ik wens je veel sterkte en een oceanenomhelsing.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je wel Novelle, Vogel en Willie.
    De verwerking begon al tijdens haar ziek zijn eigenlijk. Je zag haar achteruit gaan. Ik ben blij dat ik in haar laatste weken nog wat voor haar heb kunnen betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is fijn ook denk ik voor haar geweest dat je dagelijks even bij haar kwam...

    BeantwoordenVerwijderen