donderdag 5 september 2013

Voor een picknick(het kan vandaag nog!)

Onderstaand recept maak ik geregeld, lekker als borrelhapje of bij een picknick.
Het is een beetje pittig(hangt wat af van de hoeveelheid peper)

Tortillachips&kidneybonendip
voor de bonendip:
1/2 dl olie
400 gr kidneybonen(blik) de naturel, niet in tomatensaus. uitgelekt
1 sjalotje gesnipperd
1 knoflookteen uit de pers
1/2 rode peper fijngesneden
zout, peper,1 eetl gehakte peterselie
Sjalot en knoflook fruiten in de olie, rode peper toevoegen.
Kidneybonen erbij en op smaak brengen met zout en peper.
5 minuten afkoelen en pureren in de staafmixer/blender
peterselie erdoor.
voor de chips:
3 tortilla's
1 dl olie
1 theel. gem.komijn
1 theel. gem.koriander
1 theel. gem. gedroogde chilipeper
1 eetl. gehakte peterselie
100 g. gemalen manchego kaas(ik doe meestal parmezaanse)
De tortilla's elk in 8 punten snijden. vermeng de olie met de kruiden en bestrijk de tortilla's ermee. Bestrooien met de kaas en in de over bakken 5-10 minuten op 180C
oppassen want te kort in de oven maakt taai en te lang bruin, het komt nogal nauw en je kunt het niet goed zien. Succes!
ps. je houdt wel veel kruidenolie over denk ik, misschien is de helft ook genoeg, even uitproberen. je kunt het ook voor wat anders nog wel gebruiken.

3 opmerkingen:

  1. Wat een weer he. :)

    Het recept laat ik aan me voorbijgaan, luie huisvrouw he.
    Ik eet wel kidneybonen met chilisaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh maar dit is een snelklaar recept hoor, het is echt zo klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat ik geen over heb. Want het lijkt me wel degelijk heel lekker. Wat een kruiden zitten er in. Lekker.

    BeantwoordenVerwijderen