woensdag 15 januari 2014

I love Koko

Binnenkort, althans ergens in het voorjaar(ik verheug mij er reeds op), is de bedoeling dat ik-in gezelschap van een beslist niet tegenvallende doch nogal indrukwekkende(zelfs als hij voor zijn doen sjofel gekleed gaat) persoon-, een dagje Amsterdam "doe". Eigenlijk stond het afgelopen december op de planning maar toen moesten wij door (geheimzinnige)omstandigheden uitwijken naar Rotterdam. Geheel iets anders toch wel maar wij vermaken ons altijd prima. Voor een verslag daarover verwijs ik naar daar.
Ik heb reeds een entreekaart voor het Rijksmuseum, via de rentepunten van de Postbank(die ik tot mijn schaamte nog steeds niet heb vervangen door de -veel betrouwbaarder en duurzamer Triodosbank-) Maar nu kwam het nog wel goed uit dus :)
Ik heb horen zeggen dat je in het Rijks wel de hele dag zoet kunt zijn, maar ik ben niet zo zoet en ook niet zo'n museumliefhebber (maar soms heb je weinig keus pp ) maar oke..het Rijks lijkt me toch wel bijzonder hoor...
Ik wilde nog naar de Waalse kerk omdat ik dacht dat daar een tentoonstelling was maar dat is slechts op 1 avond .a.s. vrijdag als ik het goed heb. :( En 's avonds is voor mij niet handig en haalbaar.
Harke Jan heeft nl muziek gemaakt op“The songs of Innocence and of Experience”, de beroemde gedichten van de Engelse Romanticus William Blake en Anthony Paul heeft daar weer illustraties bij gemaakt.
Voor het zoet heb ik al wel iets gevonden en wel hier. In de ROsse buurt lees ik hier
Ze hebben in ieder geval een lekker bankje :)



17 opmerkingen:

  1. Ha, jullie komen naar mijn stad. :)
    Het Rijksmuseum ga ik zeker ook nog eens heen, maar dat heeft geen haast.

    Ik zit bij de ASN, die is al veel beter dan de ING.
    Wat de Waalse Kerk betreft, je kan i.i.g. de cd nog kopen. ;)
    De Koko lijkt me best leuk voor jullie, een beetje prijzig misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook wel een ASN (enTriodos) spaarrekening maar betaalrek is nog steeds Postbank :(
      Zag je ergens prijzen Willie, ik let daar niet heel erg op. (en betalen de heren niet altijd voor de dames? :P)

      Verwijderen
    2. De jurkjes waren prijzig, de koffieprijzen zag ik niet nee.
      Het geheel maakte een dure indruk op me, maar ik kan me vergissen. ;)

      Misschien kan ik jullie ook even ontmoeten ergens, zou leuk zijn. :)
      ( Niet in een lawaaierige omgeving ).

      Verwijderen
    3. Ja de kleding is duur maar ook niet mijn smaak. Koffie en taart zal wel wat meevallen, ik zoek niet perse het goedkoopste adres daarvoor :)
      Ontmoeten wordt heel lastig denk ik. De dag vliegt altijd nogal snel om.

      Verwijderen
    4. De prijs maakt niet uit nee, ik zei ook maar wat. ;)

      Jammer.

      Ben je al eens in het Begijnhof geweest, Margreet?

      Verwijderen
    5. Nee daar ben ik nooit geweest, ik ben niet zo heel vaak ik Amsterdam.
      Ja sorry maar het is m'n dagje met Co en dan heb ik er ook liever geen andere afspraken naast.

      Verwijderen
  2. haha gekkie, Oudezijds Achterburgwal leuk, mag ik mee?

    Scandinavian basics, Dutch design, Belgium coffee in het Engels, mag je daar wel naar binnen als gewone Nederlander?
    Mooi die ROPHEMPSJ COllectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot 12 maart is er nog een tentoonstelling van SUUSzanna Knight, ook aardig
    http://www.suzannaknight.net/ Voor het snelle diner had ik al een ideetje maar misschien is Rosa's Cantina ook wat? Leuke bankjes. http://rosescantina.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat we speciaal het RoCoBlo in het leven hadden geroepen om ongestoord en zonder iemand te storen te RomCommn ;-)

      Verwijderen
  4. oh..ja, maar ik kan daar niks zelf plaatsen toch?
    Moet ik het verwijderen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. D'r komt hier ook geen kip meer hoor pp

    BeantwoordenVerwijderen
  6. we kunnen onze blogs ook onopenbaar maken pp

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gezellig margreet, een dagje amsterdam niet verkeerd:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, met dat geen kip valt het nog al mee. Misschien toch een goed idee van Coqui om elders te babbelen zonder ons, nieuwsgierig pluimvee.

    Veel plezier met je dagje Amsterdam. Wie zich daar niet vermaakt, geniet nergens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Plaat, 3 mensen buiten Co en ik.. niet echt veel toch, maar ik vind het niet erg hoor, ik kom zelf bijna nergens meer dus dan gaat dat zo. De interesse op internet is veelal oppervlakkig en tijdelijk. In mijn glorietijd was ik de hele dag met bloggen bezig, dat wil ik niet meer.. zonde van de tijd. Jij blogt ook veel minder tegenwoordig?
      En verder..ik plaats wat ikzelf leuk of interessant vindt, wie dat niet bevalt regageert niet?
      Af en toe een dagje Amsterdam is leuk ja, niet te vaak hoor :)

      Verwijderen