vrijdag 3 januari 2014

Wifi experiment

Deense brugklasleerlingen verbazen wetenschappers met hun Wifi experiment.


Internationaal zijn wetenschappers enorm verblijd over de duidelijke uitkomsten van het biologie-experiment van vijf meiden uit de brugklas van Hjallerup School in Denemarken. Het experiment heeft inmiddels al veel interesse gewekt bij wetenschappers in Engeland, Nederland en Zweden.
De meiden wilde weten of wifi straling effect heeft op de groei en ontwikkeling van planten. Ze namen 400 tuinkerszaadjes die ze verdeelden over 12 bakjes. Ze plaatsten 6 bakjes in twee kamers op dezelfde temperatuur. Ze gaven alle bakjes evenveel water en zonlicht gedurende 12 dagen. De helft van de bakjes werd blootgesteld aan mobiele Wifi straling.
Deze simpele doch doeltreffende test was zo briljant dat het internationaal veel aandacht kreeg onder erkende biologen en stralingsexperts.
Lees HIER verder.
Doet me denken aan wat Emoto een keer deed met gekookte rijst, toespreken op verschillende manieren (liefdevol en boos) en een derde kreeg totaal geen aandacht. click
Ik heb die test zelf ook een keer gedaan, bij mij was de uitkomst iets anders maar ik denk te weten waar dat aan lag.(ik kon niet echt boos worden op rijst :P) Feit was wel dat de rijst zonder aandacht bedierf, de andere twee niet.

15 opmerkingen:

  1. Heel interessant. Nu kan ik zelf de proef niet doen want ik heb geen mobiel. Ik ga het eens aan zoon vragen, die heeft ze wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede actie van die meiden! Die Emoto heeft veel aanhangers, maar wordt ook verguisd als "goeroe." De mooiste opmerking is wel dat de mens voor 90% uit water bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn altijd 2 'kampen' bij zulke zaken he. De proef met rijst heb ik zelf gedaan en die laat(mij) zien dat geen aandacht het ergst is, er IS dus sowieso verschil.

      Verwijderen
  3. Ik schrik toch van dit bericht over de wifi straling pffft. Wij hebben geen draadloos-internet en een mobiel gebruik ik zelden zeer zelden maar onze jongste en de anderen zitten altijd met die mobiels te spelen en te telefoneren gatsie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nooit draadloze dingen willen hebben Novie, alleen hebben we nu wel een tablet die op wifi werkt maar dat gaat wel via een stekker en die heb ik er bijna nooit in/tablet wordt zelden gebruikt :P Gewone mobieltjes werken niet op wifi toch? Maar ze zijn wel draadloos, van mobieltjes is ook bekend dat je ze niet steeds op je lichaam moet dragen, is niet voor niks?

      Verwijderen
    2. GSM (mobieltjes) frequenties zitten zo tussen 900 en 2100 MHz (megahertz).
      Wifi net daarboven op 2400 MHz.
      Good old UHF TV 470 - 870 MHz en FM radio 87 - 105 MHz.

      Verwijderen
    3. zie ik deze reactie dus nu pas pp

      Verwijderen
  4. Vreemd dat ze dit soort onderzoeken niet allang gedaan hebben, zou het zo simpel zijn dat niemand eraan dacht?
    Wat werkt er bij jou op Wi-fi ? Je mobiel en je laptop denk ik, kijk maar uit met de straling! PP :-)

    Interessant onderzoek met de rijst, in water lijkt meer te zitten dan we dachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet zo vreemd, gaat om veel geld en andere belangen he en dan worden onderzoeken vaak tegengehouden. Mijn mobiel gebruikt geen wifi en daarbij gebruik ik de mobiel zelden.
      Water heeft een 'geheugen', is denk ik ook hoe homeopathie werkt.
      Wij bestaan voor het grootste deel uit water, het maakt voor ons ook uit of en wat voor aandacht we krijgen(van onszelf of anderen)

      Verwijderen
  5. Gelukkig, van straling heb jij weinig last. :)
    Dat tablet waar je het over hebt, bedoel je daar je nieuwe laptop mee?

    Ja, daar dacht ik ook al aan: dat de aandacht ook voor onszelf geldt dan, niet alleen voor rijst.
    Heb even gegoogled :
    Het lichaam van vrouwen bestaat gemiddeld voor 52 procent uit water en dat van mannen voor 63 procent. Baby’s bestaan zelfs voor 75 procent uit water. Dit verschil wordt voornamelijk verklaard door het verschil in lichaamsvet: vetweefsel bevat geen water terwijl vetvrije massa voor ruim zeventig procent bestaat uit water.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat me niet alleen om mezelf hoor :) Nee, Myrthe heeft een minitablet gekregen, de laptop heb ik niet op wifi.
    Magere mensen bestaan dus voor meer % uit water?
    Tegenwoordig zijn veel mensen te dik, zouden ze daardoor minder gevoelig worden ook? Water heeft in de astrologie ook met gevoel te maken maar dat is even een zijstraatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat denk ik ook, dat magere mensen voor meer % uit water bestaan.
    Botten bevatten trouwens weinig water.
    Haha, ik bedenk me nu ineens dat die spierbundels gevoelige mannen zouden moeten zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. brrrr, niet zo leuk al die stralingen.....
    laat ik moby dan maar thuis:-)

    OT
    nee het kleine hondje is niet van mij, da's van de buren, ik neem hem vaak mee:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankzij je logje hebben wij de Wifi in de modem uitgezet, onze pc's waren wel met draad verbonden met de router, maar we werden onbewust toch bestraald. ;)
    En mijn mobiel staat nu ook altijd uit, kreeg toch heel weinig berichtjes, een keer per dag doe ik hem even aan.
    Je ziet, ik heb me erin verdiept. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :)
    Ik gebruik mijn mobiel zelden, ik laad em niet eens op, alleen als ik hem .nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen