dinsdag 13 mei 2014

Dierenleed

Na lange stilte dan even een berichtje, het gaat hier niet echt goed momenteel. DikkieDik is een week geleden aangereden(waarschijnlijk), hij lag gewond bij de voordeur en strompelde naar binnen. Om een lang verhaal kort te maken; afgelopen vrijdag is hij in een dierenkliniek door een orthopeed geopereerd, zijn poot was uit de kom. Het lijkt goed te genezen, hij loopt alweer goed en denkt zelf dat hij wel weer naar buiten kan, wat helaas nog wel 5 weken gaat duren. Eerst moet hij nog in een kooi blijven(grootdeels) met een soort lampekap om de nek-hij mag niet springen en niet aan zijn wond bijten- en daarna moet hij ook nog een tijdje binnen blijven. Volgende vrijdag gaan we voor controle/rontgenfoto weer naar de kliniek, hopelijk is alles in orde. Zijn knieschijf is ook niet helemaal zoals het hoort maar de orthopeed dacht dat dat al langer bestond-nooit wat van gemerkt- kon ook nog geopereerd later maar ik denk niet dat we dat gaan doen, tenslotte hebben we daar nooit weet van gehad en zo te zien heeft ie daar nu ook geen last van.


Ook met de konijntjes hadden we hommeles, RoccoYoey kwam snel in de puberteit en raakt zeer gefrustreerd dat hij niet op een vrouwtje mocht, hij spetterde alles eronder en ook verdedigde hij zijn territorium(een halve slaapkamer), ik mocht er niet meer in. Hij beet me eerst in de kuit, en daarna nog es in pink en duim. Toen durfde ik eigenlijk die kamer niet meer in :( Hij hing ook al in mijn broekspijp. Het was duidelijk, het arme beestje (monstertje) moest 'geholpen' worden. Zo gezegd zo gedaan-met veel moeite kregen we hem in een reismandje geduwd en voila.. na de castratie was hij bang voor mij ipv.... :) Wat niet lang duurde helaas hahaha, die hormonen zijn niet meteen helemaal weg.
Momenteel gaat het steeds beter, ik heb voor de zekerheid laarzen aan en tuinhandschoenen bij de hand.
Ik had de knijntjes steeds gescheiden ook na de castratie want er bestaat nog een aantal weken kans op bevruchting, maar de beestjes waren het zat en hebben zelf de afrastering verwijderd..dus tja.. wie weet....:)
De hekjes gebruik ik nog wel als ik even rustig de boel netjes wil maken zonder kans op beten.

Onze midweek op Schier, volgende week, heb ik kunnen veranderen in een weekend in november, hulde aan de verhuurders!!

14 opmerkingen:

  1. goh je kan wat meemaken met je diertjes zeg,
    :-)
    blij dat je de zaak weer onder controle hebt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja je beleeft van alles met je dieren gaat het ook weer goed met jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, onder controle..hmm

    Mijn oog is weer goed nu Novie, voor de rest frustreert alles mij zeer, hoe sterker de kat zich voelt hoe meer hij naar buiten wil, ik loop nu met hem aan de lijn af en toe door de kamer want anders is ie me te snel af en springt ie ergens op. Hij wil alleen steeds naar buiten :( Dat mag 6 weken niet. Misschien aan de lijn wel als de wond na 2 weken genezen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bel even op joh of de kat aan de lijn naar buiten mag. Pffft zo opgesloten lijkt me naar voor dier en vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat het nu nog niet mag mdat het wondje aan de poot nog open is, lijkt me niet goed. Maar na controle volgende week vrijdag hoeft ie als het goed is niet meer in de kooi en mag hij misschien wel aan de lijn naar buiten. Hij mag dan ook springen dus dan is het ergste leed geleden. Twee weken duren zo lang, beestje snapt er niks van he, die raakt idd gefrustreerd, hij is graag buiten. Laatst wilde hij met zijn manke poot-nog voor de operatie- al de boom in klimmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe gaat het met jou, je bent zo stil de hele tijd? Ik ga nu weg, Myrthe ophalen, dan eten en dan de avond4daagse lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke agressieve konijntjes toch. De baas in de kuiten bijten. Dat durven wij bloggers niet eens. Maar goed, ze zullen nu wel rustiger worden zonder al die perikelen.
    Dus niet naar Schier nu. Ik dacht al dat jullie er zaten, zo stil was het hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had je dat graag gewild dan Plato? :p Ik heb het druk met de dieren nu.

      Verwijderen
  8. Dierenvrienden kunnen altijd op mijn steun rekenen! Jullie doen er werkelijk alles aan om het de beestjes naar de zin te maken. Maar laten bijten, amaai, dat pikken wij niet natuurlijk ;-)
    Wat wonen jullie groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor een deel heb ik dus al gereageerd in het vorige logje.
    ( Ter informatie van de andere reageerders ) ;)

    Als hij later toch last krijgt van de knieschijf, kan je hem altijd nog laten opereren.
    Hij ziet er zielig uit op de foto's, maar dat valt wel mee.
    Het lastigste is inderdaad dat hij steeds naar buiten wil, hopelijk mag het straks wel aan een lijn.

    Ze willen wel dolgraag bij elkaar zijn, dat is goed, toch?
    Zelf de afrastering verwijderd? Als dat maar goed afloopt. :)
    RY is ongeveer even groot als Suzy nu?

    Eigenlijk wel grappig dat je met laarzen aan naar binnen moet, ik zie het voor me.
    Maar die beten zijn echt niet grappig.

    Ja, je kan nu echt niet naar Schier, gelukkig kon het verzet worden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet het ie werkelijk last van hebben anders geen operatie weer hoor. Hij wordt steeds sterker en wil daardoor steeds meer naar buiten, de wondjes genezen goed.
      RY is groter nu en hij is ook de baas volgens mij, als hij naar de bordjes gaat gaat Suzy weg, maar even later gaat ze toch wel eten hoor. Het is een baasje dus, dat was me al duidelijk. Wat was Kootje eigenlijk een lieverd dan.

      Verwijderen
  10. Ja, Kootje was echt een lieverd, je zal hem nog steeds wel missen.

    BeantwoordenVerwijderen