donderdag 19 juni 2014

oui oui

Als er niks tussenkomt...
zijn wij over een kleine 3 weken in Parijs! Ik heb er erg veel zin in en ben goed voorbereid..
's Avonds nog even een klein ommetje maken om dit te zien:
foto van Benh Lieu

Ons hotel ligt nl achter dit complex, we kijken vanuit onze hotelkamer naar de Colonnade du Louvre. Het was een aanbieding die goedkoper was dan het hotel bij de Eiffeltoren dat ik eerder boekte. Bij Booking.com kun je heel makkelijk wisselen en/of annuleren. Maar kijk ook altijd even verder dan je neus lang is want bij het hotel zelf was de aanbieding inclusief ontbijtbuffet(bij Booking.com zonder ontbijt)-en dat scheelt toch wel.
Ik zou bijna vergeten dat we na 2 nachten doorreizen naar Bretagne, dat wordt geheel iets anders
want  --> schelpen zoeken, daar zitten we aan zee zodat we na het ontbijt meteen kunnen beginnen :)
Ik heb nog van alles te doen hier dus veel zal er weer niet van bloggen komen.

In ieder geval wens ik een ieder die hier langs komt een prettige vakantie
(of ben je net weer trug :pp)

22 opmerkingen:

  1. Twee mooie reisjes in één. Gaan jullie ook het Louvre in? Die kans wil je vast niet missen.
    Maar Bretagne. Daar ben ik nu nog nooit geweest. Lijkt me leuk. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Goede reis en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja we willen de Mona Lisa wel zien, maar niet te lang in het Louvre want er is nog zoveel meer... We hebben trouwens geluk want op woensdagavond is het Louvre ook open, dus als we nog tijd en zin over hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het Louvre! Ik ben geen cultuurmens, maar sommige dingen in het leven, daar moet je gewoon geweest zijn. En Bretagne... bofmens! Heel veel plezier. En het levert vast mooie logjes op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er sprookjesachtig uit op de foto.
    Ik hoop ook dat er niets tussenkomt, het is jullie zo gegund.
    Dat wordt een mooie gevariëerde vakantie. :)
    Als je het ontbijt apart moet betalen, is het ontbijt duurder dan wanneer het bij de prijs inbegrepen zit.
    Maar ach, zo erg is het niet. ;)

    Gaat het met de konijntjes ook goed nu?
    Voor je vertrekt kom ik hier nog langs ( elke dag eigenlijk, haha ).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat denk ik ook, maar het zit er nu bij in, was een aanbieding. Anders hadden we elders moeten ontbijten. Kon ook maar is ws ook duurder en dit is gemakkelijker.
      Ik heb Rokko maar es gekamd, was lang geleden, doordat ik niet durfde en door DikkieDik, het was wel nodig nu. Binnen een paar dagen gaan ze naar hun nieuwe verblijf in de schuur en buiten, dat lijkt me veel leuker ook. Hebben we meer contact.
      Wel saai als er dan steeds niks staat he :)

      Verwijderen
    2. Heet RoccoYoey nu Rokko ? :)
      Hij bijt niet meer, zo te lezen. Gelukkig hoeft hij niet geknipt ?

      Ach, als er te lang niets staat, dan vraag ik wel hoe het met je gaat. ;)
      Nee hoor, ik vind het niet erg.

      Verwijderen
    3. Nou ja Rocco of Rokko, het klinkt hetzelfde he :) Hij wil me nog steeds wel bijten hoor, hij draait steeds om me toe en als ik keuteltjes raap dan komt ie soms aanstormen en doe ik snel mijn handen omhoog. Myrthe heeft hem gepakt voor het knippen, op tafel is ie een beetje bang blijkbaar. dan houdt ie zich koest.

      Verwijderen
    4. Een konijntje met een gebruiksaanwijzing. :)

      Verwijderen
  5. gaat vast een heel mooie vakantie worden margreet,
    :-)
    lekker genieten he

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben erg benieuwd wat jullie nog meer gaan doen,

    Tipjes: Denk er om dat op dat eiland in de Seine, daar waar de notre dame staat, de koffie en de cola 2x zo duur is als normaal.
    En mocht je naar Mont Martre gaan (waar ook de Sacre Coeur staat): je kunt ze beklimmen via talloze trapjes, maar er is ook gewoon een lift naar omhoog. Dat scheelt zeker 10 centimeter slijtage aan je benen.

    Oh ja, op het terrein van het paleis van justitie (ook nabij dat eiland) heb je Sainte Chapelle, een fenomenaal mooi gebouw met prachtige ramen.

    En mocht je van bijzonder houden. In het centrum staat dat grote glazen paleis. Daarin hebben ze tegenwoordig wisselende exposities, meestal moderne kunst.

    Nu stop ik er mee, jullie hebben vast zelf al voldoende plannen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tips Pato, ik heb een vrij strak programma. Ik heb kaartjes(groep) voor de Eiffeltoren(dinsdagmiddag), daar kunnen we misschien lopend langs de Seine naartoe(uurtje) en met een batobootje terug(duur, maar bijzonder) naar het eiland. Dan willen we (na het eten ergens-ik heb 2 vegetarische adresjes-maar misschien wordt het wel een broodje op het puntje van het eiland of de Pont des Artz) in het reuzenrad. Dan even zien hoe laat het eigenlijk is, ommetje Louvre buitenkant voor foto zie boven haha)..niet al te laat slapen. Volgende ochtend na ontbijt(inclusief koffie :P) naar de Notre Dame, aansluitend Louvre, door de Tuileriën naar de Champs en de Arc de Triomph(evt. stukje met de bus) Daarna naar de Sacre Coeur, ik weet van dat treinliftje) In principe doen we alles met de mus, ik heb een hekel aan metro en er rijden genoeg bussen, dan zie je tegelijk ook nog wat. Sainte Chapelle lijkt me ook heel mooi maar misschien voor een volgende keer.

      Verwijderen
    2. De Mus is de Bus, zou ook leuk zijn op een Mus trouwens :))

      Verwijderen
  7. Dat is best een mooi programma. Dan zie je wat van het Louvre.
    Als je daar toch bent, let dan eens op de Nike van Samotrake. Het is een oud Grieks beeld dat pas in 1863 werd gevonden. Nike = overwinnares. Het beeld is zwaar gehavend, heeft geen hoofd en maar één vleugel maar is toch indrukwekkend. Het staat op de trappen van het Louvre, dus als het goed is loop je er zo tegen aan.
    Als je er bent, wil je Nike dan de groeten van me doen. Ik kom snel zelf een keertje langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb erover gelezen, ik zal em de groeten doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk voor jullie en ik wens je een fijne tijd aldaar.
    lang geleden was ik met D....ook in Parijs en ik denk er nog altijd met een glimlach aan terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is onze eerste keer, ik ben benieuwd..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Margreet, nog een weekje he ? :)
    Ik was afgelopen zaterdag jarig, ik dacht dat je dat wel zou willen weten. ;)

    Gaat het met DikkieDik nog steeds goed ?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh..nog van harte gefeliciteerd dan!
    Ja over een week zitten we in de trein. Ik heb nog veel te doen.
    Met DikkieDik gaat het goed, hij is weer steeds op stap, ook 's nachts. De vacht groeit wel langzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Margreet, het is bijna zover, ik wens jullie een hele prettige vakantie en geniet ervan. :)
    Groetjes, Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel Willie, nog 2 nachtjes, dinsdag vertrekken we om 8 uur in de morgen naar Schiphol, we nemen geen vliegtuig hoor maar pakken daar de trein naar Parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jullie vertrekken vandaag lees ik met de trein joehoe veel plezier dames!

    BeantwoordenVerwijderen