zaterdag 31 mei 2014

draadloos

Sinds gisteren lopen we zonder riem, en eigenlijk gaat dat veel beter. het is 3 weken na de operatie, officieel moeten we nog 3 weken binnen blijven cq aan de lijn buiten maar het is niet te doen. Ik ga er vanuit dat de DA het ruim nemen en dat DD zelf ook aanvoelt wat hij kan. Voor de zekerheid blijf ik er wel bij. Ik kom op plaatsen waar ik nog niet eerder was en het is vlakbij huis; in steegjes achter huizen langs, DD gaat uiteraard door de tuinen, ik blijf netjes op het pad..maar soms verdwijnt hij ineens uit beeld, onder een coniferenheg door, of hij springt over een slootje en verdwijnt in een tuin achter een schuurtje.. Ik roep en fluit dan even later en dan verschijnt hij weer :) Hij wil alleen wel heel vaak naar buiten, ik heb er dus een baan aan, zo'n 25 uur per week? Minstens. Minnie komt ons vaak even gezelschap houden en vandaag nam ik mijn fototoestel maar es mee, dan heb ik wat te doen als ze gaan zitten mediteren in de wildernis, want dat is wat poezen dus veel doen blijkbaar :) 



en nog een paar fotootjes van DD in de Wildernis :)





14 opmerkingen:

  1. Het gaat al heel goed met hem, zie ik. :)
    En geen kap meer?

    Wat heb ik het dan makkelijk, ik hoef alleen de balkondeur open te zetten voor Mickey, hij wil inderdaad ook vaak naar buiten momenteel.

    Wel interessant, je ziet eens waar ze lopen en wat ze doen, en hij luistert goed, haha.
    Neem een klapstoeltje en een boek mee. :)
    Maar lopen ze ook waar auto's rijden? Dat vind ik zo eng.

    Leuke foto's in weer eens een andere omgeving, hebben ze allebei groene ogen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kap is sinds donderdag af, de wond ziet er goed uit, alleen de kale plek zit er nog wel natuurlijk, het haar groeit niet zo snel weer aan.

    Komt Micky alleen op het balcon? Ontsnapt ie nooit? Kan hij er niet afvallen?
    Ja katten die buiten komen komen doorgaans ook op wegen waar auto's rijden, daar ontkom je niet aan. We hadden es een kat die de drukke doorgaande weg regelmatig overstak naar de Vaart toe, soms stonden we bij de bushalte en kwam hij naar ons toe, dat vond ik altijd vreselijk en als hij es een langere tijd wegbleef was ik altijd bang.. maar hij is bijna 18 geworden zonder ooit een ongeluk te hebben gehad.
    Zonet heb ik DD helemaal alleen buiten gelaten, we waren net terug van ons uurrondje en hij bleef maar zeuren, dus ik waagde het erop. Kwartiertje later ging ik es een rondje lopen maar zag hem nergens, voor en achterdeur had ik open en de vechtersbaas van de buren zat alweer binnen..grrr, vreselijk beest. Dus ik ging maar in de voortuin onkruid wieden en ik floot maar es en ja hoor..daar kwam DD al gehoorzaam aan.. Nu bleef ie bij me in de buurt en hij is nu weer binnen en is tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog een paar foto's bijgevoegd, je ziet de kale plek daarop, groot he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk hem daar eens genieten van het zonnetje! Je hebt hem wonderbaarlijk goed aangevoeld, maar eigenlijk verbaast me dat niet: dierenvrienden weten dat gewoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echte 'wildernis' foto's, haha.
    Hij is weer heel tevreden. :)
    Van die kale plek zie je straks niets meer.

    Je moet er dus maar op vertrouwen dat het goed gaat, maar nu hij waarschijnlijk aangereden is, zal je banger zijn dan eerst ?
    Nog steeds last van de buurkat? Vervelend. :(

    Ja, Mickey komt alleen op het balkon.
    Ik woon een hoog en hij komt elke dag heel even op de trap kijken, maar gaat nooit de straat op. Als hij mensen hoort, vlucht hij zijn huis weer binnen. :)
    Van het balkon kan hij niet afvallen, er zit matglas rondom en op de (metalen) rand springt hij nooit, hij gluurt wel door de openingen tussen en onder het glas. ;)
    Er staat veel groen op het balkon, het tuintje van mijn zoon. :)

    Was het loos alarm bij Suzy ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hij is nu tevredener dan aan de lijn en ik ook :) Ik ga wel steeds mee hoor, alleen vanmorgen heel even niet maar dat vond ik toch eng.
    Ja dan had ik ze altijd meteen binnen moeten houden, dat vind ik niks, ik vind het juist fijn dat katten zo hun gang kunnen gaan. Het leven is vol gevaren, voor onszelf ook he. Wij blijven toch ook niet weg van de auto's? :)
    Er is nog niks gezien in het nest van Suzy, ze had wel opgezwollen tepeltjes maar dat kan ook als ze schijnzwanger was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mickey gaat ook zijn gang, hij is heel tevreden zo, en wil zelf de straat niet op. ;)

    Dus toch schijnzwanger, waarschijnlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja of ze hebben alles opgevreten, dat doen konijnen ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je komt zelden een kat tegen die zo'n intensieve begeleiding krijgt. Jij doet het. Maar wat doe je nu als hij urenlang in de bosjes gaat liggen pitten? Met de thermoskan met kruidenthee er naast?
    Een junglevakantie in eigen buurt. Grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb er de tijd voor he :)
    Ik ga er geen urenlang bij zitten hoor, ik zeg dan gewoon dat we weer naar huis gaan, loop weg en zeg nog es 'kom'.. en DD komt in de pootjes en volgt. Ik heb ze wel opgevoed natuurlijk :p

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo doe je dat. :)
    Het zit er nu bijna op, he?
    En hoe is het met de kale plek?
    Mooie kopfoto. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij loopt alweer los nu, ik laat dan de deur open maar 's morgens wil hij er heel vroeg al uit en dan zit ie voor de deur als ik opsta. Er groeit weer wat haar nu, het gaat langzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, leuk web blog en het artikel, een i helemaal klaar voor deze web-blog. Een stel voor blog De laatste draadloze systemen kan je perfect integreren met andere toepassingen. Zoals brandbeveiliging, overstroombeveiliging, camerabewaking,
    domotic,Draadloos alarmsysteem woning.



    Draadloos alarmsysteem woning


    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen