donderdag 4 september 2014

voor de vuist weg

Ha..Novelle schreef in opdracht van Schrijfveer voor de vuist weg over een kapotgeslagen vitrinekast, ja hoe kom je erop haha..
 en toen dacht ik aan mijn buurvrouw die afgelopen zondag de glazen voordeur kapot sloeg en de voordelen die dat nu voor mij oplevert.
Raadselachtig he :)
Buuf en buum hebben weles problemen en nu hadden ze flink ruzie, eerst hoorde ik het buurmeisje huilend langs rennen en toen ik ging kijken zag ik buum die de voordeur tegenhield en buuf die binnen stond te schreeuwen dat ie open moest. Ik zei tegen buum dat ie misschien beter de deur los kon laten maar nee..
Toen ging al het glas dus kapot..nou de buurt liep uit natuurlijk want iedereen is dol op herrie bij een ander zo bleek me wel. Affijn..heel gedoe. Ik had wel met haar te doen hoor, totaal overstuur en met hem heb ik ook te doen want hij kan niet meer in huis..dus waar slaapt ie(soms in de tuin onder een afdak zo schijnt)..en zijn spullen..wanneer krijgt ie die?? Toch bemoei ik me er liever niet mee.
Nu is buuf met onbekende bestemming vertrokken met de kinderen..het schijnt dat ze over een week het huis leeg zal halen.
Ik zal dus wel nieuwe buren krijgen.
Mijn voordeel? Ik kan nu rustig deuren en ramen open laten staan want de katten van de buren azen niet meer op eten..zij zijn nl ook vertrokken. Ik had er werkelijk veel last van, ik werd er gek van, altijd en eeuwig zaten ze bij mij voor de deur en de ene bedreigde ook mijn eigen katten in onze eigen tuin!. Het is een vechtersbaas. Ik kreeg langzamerhand echt een hekel aan het beest.
Het gekke is dat ik ze nu ook nog een beetje mis! pfff  Het is heel raar als je jarenlang moet opletten en je kwaad maakt en opeens is dat voorbij :) Maar het is wel hééééél rustig!

10 opmerkingen:

  1. Vreselijk drama voor de betrokkenen en voor jou is het even afwachten wat voor mensen er nu naast je komen wonen. Tja ik zie wel dat het vaker gebeurt hier lag jaren terug op eens ook een compleet huisraad opeens op het plein achter ons. Tja alles veranderd voortdurend Margreet om met jouw woorden te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop vooral ook dat de woningstichting en nieuwe buren geen problemen hebben met mijn hoge konijnenpaleis. Op verzoek van de buren heb ik die nl als schutting laten plaatsen, ze vonden het zulk mooi hout(larix) Ik had er al snel spijt van want ze hingen er meteen vanalles aan op en buum spoot de boel nat..?! De konijnen schrokken daarvan dus ik heb gevraagd dat niet meer te doen en de spijkers/schroeven niet door te laten steken. Nou ja we wachten eerst maar af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja gewoon af wachten en even aanzien hoe het loopt Margreet wie weet komt er straks wel aanvaarding of een goede andere oplossing voor. Wij hebben buren die besloten voor de zomer een hoge schuur te bouwen. De 2 schuttingen verwijderd en inmiddels kijken we nog steeds elkaar in de ogen als we buiten zitten. Want er ligt alleen nog maar een vloertje en niks zeggen he totaal niks zeggen wanneer het gaat beginnen of dat ze nu toch andere plannen hebben. Nou ja ik zie het wel gebeuren er zal ook hier wel een oplossing dagen hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buren kunnen zo irri zijn ja..ik kwam eens thuis en toen hadden de andere buren een schuurtje gezet tegen de schutting, de afwatering was naar mijn tuin en een goot kwam ook op mijn terrein! Zonder vragen en het duurde ook nogal lang en 3x vragen voor die goot er kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is erg voor je buren en ook voor hun kinderen, soms kan je maar beter uit elkaar gaan.
    Ik wist dat je last had van vooral die ene buurkat, maar het was erger dan ik dacht, je had je nog ingehouden. ;)
    Ik hoop dat je leuke nieuwe buren krijgt.

    Dat je die katten toch een beetje mist komt misschien omdat je eigenlijk veel van katten houdt ? En het is ineens zo rustig, natuurlijk. :)

    Spannend of je konijnenpaleis gewoon kan blijven zoals het is. Spoot de buurman soms planten nat die ze tegen de schutting hadden gehangen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou hij zei dat het goed was voor het hout..nou het is een muur waar alleen wat avondzon komt en larix is heel duurzaam hout dus dat is onzin. Bovendien het is wel mijn schuur. Hij spoot elke avond ook het terras schoon want ze lieten de(grote) hond daar uit..er mee lopen deden ze zelden.. dierenliefhebbers noemden ze zich, nou ik weet wel beter., dierenverzamelaars ja. Ja ik had echt veel last van die beesten, er lopen hier veel katten in de buurt maar die komen zelden binnen. Ik had ook wel medelijden met ze maar ja. Nu op naar Antwerpen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, er is een verschil tussen dieren houden en ván dieren houden. ;)
    Het was niet de schuld van de katten maar van de baasjes.

    Veel plezier in Antwerpen ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou bijna zeggen: rommelige bazen kunnen niet anders dan rommelige katten hebben. Sneu voor allemaal, maar vooral voor de kinderen.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bizar verhaal. Dat was kennelijk de laatste ruzie die ze uitvochten. Hopelijk krijg je hierna rustige buren met wie je nog wel eens gezellig een gesprekje kunt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ze zullen nu wel via de advocaat verder vechten. Het is nu een week later maar er gebeurt nog niks. Buurman komt denk ik wel af en toe -'s nachts?- in hun tuin want ik zie kleine verschillen met de vorige dag, maar van de katten geen spoor meer en dat vind ik toch echt wel een verademing.

    BeantwoordenVerwijderen