maandag 8 september 2014

Anvers

Een kort weekend in Antwerpen met mijn vriendin..het was weer zeer gezellig, we hebben veel gelachen en ook veel gelopen, mijn schenen doen er pijn van. Mijn broer woont ook in Antwerpen en ik was er nog nooit geweest dus dat zou dan nu ook wezen, en zijn vrouw heeft een massagesalon niet ver van ons B&B
Het was heerlijk weer en we zijn dan ook niet in musea of kerken geweest, de binnenstad was erg mooi om te verkennen.
Het stationsgebouw
Er zijn aparte straatnamen, zoals De Heilige Geest straat Jezusstraat en Arme Duivelstraat :)
 Uiteraard moest de Vlaamse Friet geproefd.. bij Haute Friture, de pindasaus viel tegen.
We deden leuke inkopen, alvast een kleurig vest voor herfst/winter
 We flaneerden langs de Schelde





 Er waren festiviteiten dit weekend
 met tribunes..het ging een beetje langs ons heen maar het was druk

Hieronder lijkt het wel een decorstuk, maar het zijn echte gebouwen :)



Zaterdags gingen wij door de voetgangerstunnel naar de overkant van de Schelde, ik wilde er niet doorheen terug..brr maar een brug was er niet, dus dan maar met de metro..gaat sneller :) 






 Er was nog een kleine botanische tuin..een rustpuntje in de stad, net als onze B&B trouwens..we moesten door een dikke poort, deed je die achter je dicht dan was het stil en een mooi straatje leidde naar de voordeur. Het was een prachtweekend.

7 opmerkingen:

  1. Je was dus vlakbij de Slegte en het Rubenshuis. Want daar staat de vertelboom. Ik was er twee weken geleden nog maar op maandag is het dicht en dat was ik vergeten. Je hebt een mooi verslag van een dagje Antwerpen gemaakt. Heb je het beeld van handwerpen gezien? En de lange Wapper? Enfin, Antwerpen is wel goed voor méér dan één dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de Slegte heb ik gezien maar die hebben we hier in de buurt ook wel en de Lange Wapper gezien ja en ik hoorde het verhaal van Handwerpen. Vriendin kocht een zakje handjes. De hele binnenstad hebben we wel gezien en een deel van de linkeroever dus ook, we liepen een end om voor de metro :) We waren er 2 nachten, een kleine 2 dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Antwerpen! Daar heb ik goeie herinneringen aan: eindelijk kreeg ik verkering met mijn man. En nog wel in de Zoo aldaar :-D Vroeger (toen ik nog bij mijn ouders woonde) kwam ik wel 1x per maand in Antwerpen. Mooie stad, prachtige architectuur, uitstekende winkels, heerlijke chocolade en nu zelfs Haute Friture... Fijn dat je zo genoten hebt!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een heerlijk weekend zo te zien en te lezen, voor herhaling vatbaar.
    Een fijn hotel ook.
    De frieten waren dus wel lekker ? Leuk om jou weer te zien. :)
    Het vest is mooi.

    Prachtige gebouwen in Antwerpen, en veel gedicht-teksten.
    Ja, de eerste wereldoorlog is 100 jaar geleden begonnen, dus die wordt herdacht.

    Als er hier een voetgangerstunnel onder het IJ was, zou ik er wel gebruik van maken, maar de pontjes zijn ook leuk.
    Vond je het wat claustrofobisch ?

    Mooie foto's en mooi logje, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik kreeg het benauwd in die tunnel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat je het benauwd in de tunnel kreeg kan ik me heel goed voorstellen Margreet.
    Leuk verslag van Antwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hehe..gelukkig iemand die me begrijpt ! :)

    BeantwoordenVerwijderen