woensdag 29 april 2015

Nepal

Een nichtje van mijn zus was in Nepal en heeft de aardbeving meegemaakt. Ze wil nu ter plaatse mensen helpen. Daar is geld voor nodig, vandaar dat ze een actie is gestart op FB, ik plaats het ook hier omdat elke euro meegeomen is. Dit gaat sneller dan de gewone acties en daarbij steun je de plaatselijke handel ook nog es.
Lees onderstaand verhaal en deel op je blog of FB.
Hallo iedereen,
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is er in Nepal een zware aardbeving geweest. Hierdoor zijn vele huizen ingestort en ernstig beschadigd geraakt, maar ook hele dorpen zijn volledig verwoest. Helaas hebben Suresh en ik de aardbeving ook meegemaakt in Kathmandu (de zwaarst getroffen stad). Wij hebben alleen het geluk gehad om het te overleven, maar hebben wel met eigen ogen gezien hoe het leven van vele mensen verwoest is en letterlijk met de grond gelijk gemaakt is. Kortom de nood is hier hoog. Mensen hebben geen huis meer of hun huis is te onveilig om nog in te slapen. De mensen slapen nu al nachten buiten, maar helaas gaat het weer nu ook nog tegen zitten. Zware regen, onweersbuien en harde wind maken het leven nu nog zwaarder. Wij hebben geluk dat we nu veilig in een stad zitten waar eigenlijk niets gebeurd is, maar ook dorpen hier vlakbij zijn volledig met de grond gelijk gemaakt.
Wij willen deze mensen helpen en jullie kunnen ons helpen om deze mensen te helpen. Vanuit de hele wereld wordt er geld en andere hulpgoederen nu deze kant op gestuurd, maar het duurt soms lang voordat dit op de juiste plekken terecht komt en die tijd hebben we niet. Dus als jullie willen helpen kunnen jullie geld overmaken naar ons. Wij gaan dan hier in de lokale supermarkten (waar ook de plaatstelijke ondernemers beter van worden) medicijnen, tandenborstels, zeep, waterreinigingstabletten, mondkapjes, etc kopen. Het lijken kleine dingen, maar hier is behoefte aan. Mensen moeten zelf schoonblijven en schoon drinkwater hebben om door te kunnen. Anders liggen de ziektes op de loer. De grote dingen als tenten en slaapspullen worden genoeg gegeven door andere landen en de overheid, maar juist deze kleine dingen gaan hun leven net een beetje beter maken. Wil je ons helpen? Maak dan zo snel mogelijk het geld over, zodat wij het goed gaan besteden voor de mensen hier. Het maakt niet uit hoe klein of groot het bedrag is. Voor 1 euro kunnen we hier al een heleboel kopen.
Alvast bedankt! Stuur een persoonlijk bericht voor de bankgegevens.
Liefs Suresh en Marije

3 opmerkingen:

  1. Ik heb inmiddels ook een gironummer, je kunt me er om vragen dan mail ik het je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd is, zoveel doden.
    Heb je mijn mailadres nog Margreet ? Het begint met willie.
    Stuur me het gironr. maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee..het komt niet tevoorschijn, wil je mij even mailen dan:
      margaretharolina@gmail.com

      Verwijderen