donderdag 16 april 2015

Soldaten (Schrijfveer)

Tja..een noodzakelijk kwaad of...
Ik heb een heel dubbel gevoel bij soldaten/het leger.
Heilsoldaten dan? :P Die ken ik van vroeger toen er altijd zo-eentje langskwam in de discotheek.
Tja..ik heb geen zin me in soldaten te verdiepen, zeggen jullie er maar wat over; overtuig me van het nut-of on-nut.

AH.... had ik eerder moeten weten..hihi...
Myrthe zegt dat er ook stroopsoldaten zijn!
Maar..ook puur slecht natuurlijk want een en al suiker..blegh

7 opmerkingen:

  1. stroopsoldaten? die ken ik niet.Ik ken wel een kinderliedje.
    Alle soldaten die gaan marcheren hadi hada a dia dia da.
    Voor waats achterwaats plof!
    met een klein dansje erbij.
    deden we vroeger op schoolplein totaal niet wetend wat we zongen eigenlijk
    raar he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat liedje ken ik niet. Ach we zongen zoveel liedjes waarvan we niet wisten wat we zongen denk ik, ik denk alleen maar aan de psalmen, daar snapte ik waarschijnlijk ook geen moer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit van stroopsoldaten gehoord! Heilsoldaten doen goed werk. Denk maar aan Majoor Bosschardt. Een kanjer van een wijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is vreselijk dat soldaten nu nog steeds nodig zijn, de wereld lijkt nooit van die machtswellustelingen en extremisten af te komen.

    Ik ben zelf blij dat de dienstplicht net op tijd is afgeschaft voor mijn zonen, zij hoefden niet in dienst.

    Stroopsoldaatjes ken ik wel, ik heb ze als kind gesnoept. Je scheurt het papier steeds een stukje verder, weet ik nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel krom als men vindt dat soldaten nodig zijn maar men zijn eigen zoon niet als soldaat wil zien natuurlijk.. al is het te begrijpen.

      Verwijderen
    2. Ik vind het ook heel erg voor al die ouders, die hun kind zijn kwijtgeraakt om ons te beschermen.

      Verwijderen
    3. Ja dat is verschrikkelijk. Toch kiezen sommigen er zelf voor natuurlijk(de ouders niet natuurlijk)

      Verwijderen