zondag 5 april 2015

Zingen (Schrijfveer)

Ik ga proberen wat vaker te bloggen en om op gang te komen ga ik de Schrijfveer doen. Hier krijg je per dag een onderwerp en ik meen dat het de bedoeling is dat je voor de vuist weg schrijft..dat kijk ik nog na :)

Waarom zingen.

Er was een tijd dat ik zong in een vrouwenkoor. Panta Rhei (liedje wat er na komt hebben we destijds ook met het koor gezongen).
 We zongen vanalleswat; volksliedjes, oude liederen, pop, fries..enz. Die afwisseling vond ik erg leuk. Sinds ik in A. woon heb ik geen leuk (en bereikbaar) koor kunnen vinden. Jammer want nu ik erover nadenk mis ik het toch wel. Zingen is fijn, het brengt mooie emoties in jezelf naar boven en ik denk dat het sowieso ook gezond is. We gaven ook weleens een concertje, dat vond ik dan wel weer spannend, soms té.
Je kunt natuurlijk ook gewoon thuis zingen, bv meezingen met liedjes die je mooi vindt.
Ik luister ook te weinig muziek bedenk ik me..muziek brengt me.. in beweging

6 opmerkingen:

  1. Novelle doet ook mee aan de schrijfveer, dus ik kende het wel.
    Hij is goed gelukt, vind ik.

    Jammer dat je bij jou in de buurt geen koor hebt, ik kan helemaal niet zingen, dus doe het alleen als er niemand is. ;)
    Het koor klinkt goed, van de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is altijd gelukt eigenlijk, wat anderen er van vinden doet er niet toe :)
    Iedereen kan zingen zegt jouw stadgenoot Jan Kortie http://www.jankortie.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben slechthorend, en sinds ik mijn CI heb, hoor ik nog beter dat ik niet kan zingen, haha.
    Iedereen kan zingen, maar vraag niet hoe. ;)
    De mensen die naar Jan Kortie gaan, hebben de intentie om te zingen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen