maandag 29 augustus 2011

herfst met slagroom

En toen bleek dat dochter vandaag al op haar werk werd verwacht..nou ja..dan maar. Ik heb haar net gebracht, ze vond het een beetje spannend na zo lange tijd.
Wat orde is wel weer goed ook, voor mij sowieso want ik kwam tot weinig nuttigs wat ook weer geen ramp is, maar als je een pruimentaart in de oven wilt zetten en er staat nog een-inmiddels flink beschimmelde- ovenschaal met...eh..zal lasagne zijn?...viezigheid in, dan wordt het toch tijd voor wat schoonmaakwerkzaamheden..pffff
Ja mensen het is hier werkelijk een huishouden van Jan Steen. =S
De pruimentaart smaakt-toch- goed :)

Ik heb plannen om op streetdance te gaan! Ik probeer maar weer es wat.. we zien wel hoe lang het deze keer duurt, maar: wie niet waagt, die niet wint. Alleen ff zien hoe ik er kom want in een dorp 7 km verderop en in het pikkedonker fietsen door weer en wind zie ik niet zitten. Waar blijft die scooter zegt U? :p Ik durf niet goed meer geloof ik, het lijkt me zo'n zwaar ding, of heb je ook lichtgewicht? Een elektrische wil ik, dan hoef ik iig niet te tanken, dat lijkt me ook niks nl en je stoot geen vieze lucht uit(niet direct althans).

De soap in de Eemshaven laat ik maar even voor wat het is, ik ben nog misselijk van die lasagne.

Ik ga nog wat taart rondbrengen, hij was voor de tuin maar ik ging niet vanwege regen. De 2 doorzetters die voor ieder een groente pakketje hebben klaargelegd mogen wel een beloning. Mét slagroom.

17 opmerkingen:

  1. Pfffff.... flink beschimmelde ovenschaal.

    61 kg voor de scooter en zonder accu vast nog lichter: klick.
    Niet tanken maar wel wel stroomtanken via het stopcontact uit de Eemshaven steenkoolcentrale, oh nee... je hebt Eco-stroom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi margreet,

    nou ik zit ook weer ergens op,
    wel heel leuk hoor.
    ook 7 kilometer op de fiets door de maastunnel en de stad!
    ik denk altijd dat die oude fietserstunnel in gaat storten, maar het is wel byzonder met die roltrappen. ik ga dan naar bikram yoga.
    het is 40 graden in de zaal, duurt 1 1/2 uur en is heel rustig, allerlei yogahoudingen doen.
    je komt er drijfnat uit en voelt echt dat je wat gedaan hebt.
    streetdance is wel stoer hoor! we horen het nog wel
    groetjes nita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was je vergeten dat er nog iets in de oven stond? :-)
    De jam was heerlijk.

    Streetdance, is dat net zoiets als hiphop? Daar zal je een hele goede conditie van krijgen, denk ik. ;-)
    Je kan ook een elektrische fiets nemen, of moet het een scooter zijn?

    Lekker, pruimentaart met slagroom, en ja, dat hebben zij wel verdiend. :-)

    Niet te geloven he, van de Eemshaven.

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, durf je hier nog wel te komen eten Ko?

    Wat een leuke scooter! Zoeentje zou ik best willen met uitneembare accu! Heel handig voor mij dus. Maar niet in het noorden verkrijgbaar en er is ook wat kritiek op?
    Tuurlijk rijd ik groen, maar dan wel in't rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar jij KUNT met de auto Kaat!:) En het is hier echt hartstikke donker buiten het dorp en ik ben nachtblind. Bikramyoga ken ik niet. Wel warm zeg.
    Het is wel een apart soort streedance geloof ik, niet dat beeld wat ik ervan had iig. Volgende week een proefles.
    Leuk je weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er was iets over en dat had ik even terug in de oven gezet en vervolgens dus vergeten.
    Is het al op, zal wel he, klein potje.
    Ze vonden het heel leuk dat ik taart bracht.
    Elektrische fiets gaat minder hard? Ik wil dan wel weer een scooter zonder helm op en die gaan ook minder snel natuurlijk.
    We moeten maar zelf naar de eemshaven en ons vastketenen ofzo. Nou ja ik maak me er niet druk om maar idioot is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, is allang op, zoiets laat ik niet beschimmelen hoor. :-)

    Willie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-)
    lekker stukje taart gaat er wel in margreet:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Margreet ik zag laatst en elektrische fiets die leek op die plofjes van vroeger hoe heten ze nou ook al weer ....leuk ding joh heel modern met rode banden.Ik kan verdorie niet op de naam komen pfffft.En ja een scooter is erg zwaar ik kan zo`n ding ook niet hanteren

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik bak wel een nieuwe Klaproos, het is alweer op, gaat altijd snel hier :)

    Willie :)

    Rode banden? Novie, idde ik ben ook bang dat ik zo'n scooter te log vind. Ik gebruikt vroeger altijd de plof van mijn moeder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. solex Margreet solex is de naam van die leuke kleine plofjes daar lijkt die mooie eletrische fietsje op.....vast wel duur denk ik hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh ja, een solex, ga ik ff opzoeken, ik meen dat die weer terugkwamen. Wel met helm vrees ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ze gevonden, de e-solex!http://www.e-solex.nl/
    Ook met rode banden ;)http://www.duurzaamthuis.nl/de-e-solex-is-super-cool
    Bedankt Novie, ik denk dat ik zo eentje maar moet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een e-solex lijkt me ook wel wat voor jou Margreet. :-)
    Op de Veluwe zie ik af en toe een hele rits ouderwetse solexjes voorbij tuffen. Die kun je ergens huren voor een dagje uit.

    Truus(depetvan).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ko heeft me aan het twijfelen gebracht, je ziet diedingen nergens en Halfords verkoopt ze inmiddels ook niet meer. Dus kweet het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op het nieuws hadden ze het over snorscooters. Die mogen maar 25 km per uur en je hoeft geen helm op. Of zijn die ook te onhandelbaar voor je?

    Truus(depetvan).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moet het maar es bekijken Truus, ik had zelf ook al aan een snorscooter gedacht, ik heb liever geen helm op iig.

    BeantwoordenVerwijderen