maandag 2 september 2013

Verwarring

Mensen kunnen elkaar vaak maar zeer beperkt begrijpen en meer woorden gebruiken maakt het er meestal niet beter op. Je kunt gevoelens nu eenmaal slecht in woorden uitdrukken. Je moet oppassen dat je niet je eigen beeld en ideeën projecteert op de ander, dit gebeurt helaas erg vaak.

Gisteren hadden we weer een gezellige knutseldag, we worden echt een groep nu dat is mooi en fijn. We zijn met 6 en dat is een mooi aantal. Oppasvriendin is hier nog blijven eten en zo was het een heerlijke zondag.

Nu is het nogal herfstig hier en ga ik, omdat het wel droog is, toch zo naar de tuin. na een trage start is alles goed gaan groeien, vooral de pompoenen en mais staan er goed bij. We hebben ons ongans gegeten aan snijbonen, ik kan nu echt geen boon meer zien. Vorige week was het prachtig weer en hadden we een lunch op de tuin(en van de tuin) mijn bijdrage was een romige wortelsoep(uit de dikke vegetariër)
Het wordt deze week gelukkig ook nog zomers-als we de weersvoorspellingen mogen geloven die al dagenlang een 9 geven voor woensdag(donderdag/vrijdag)! :)
met de mestbult op de achtergrond..hahaha

8 opmerkingen:

  1. glimlach erg sfeervol ja hahaha. Bij ons is de bonenboel ook een beetje over.Ja de weersverwachtingen zijn nog wat zomers he? ik wilde vanmorgen al de zomerkleding wat uitruimen maar nu wacht ik nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die bult zagen we pas op de foto eigenlijk :) Stinkt ook niet hoor.
    Ik heb nu toch nog snijbonen mee en bieten, wilde spinazie, worteltjes en mais. de venkel is aan het doorschieten, die zijn straks mooi in boeketten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je uitgebreide reactie op mijn top-met-suiker blog! Nu pas valt me op hoeveel lezers gezond eten :D De link naar het waterboek heb ik opgeslagen. Tijdelijk doe ik er even niets mee. Anders wordt het allemaal wat teveel in een keer. Ik besteed er liever een keer ineens veel tijd aan. Ik waardeer je meedenken!

    Je zondag leest als heel gezellig, en voor knutselen heb ik helemaal een zwak. Ik heb jarenlang bloemschikles en groendecoraties gegeven. Mijn vingers jeuken als ik aan jouw tuin denk. Helemaal de snijbonen. Het liefst koop ik spekbonen op de markt. Die voorgesneden snijbonen zit zo weinig smaak aan.

    Groetjes Kakel
    PS ik heb je aan mijn blogrol toegevoegd. Als je dat niet prettig vindt, laat je het me dan even weten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat is jammer dat je er nu niets mee doet Mirjam, juist nu kun je baat hebben bij water drinken. je kunt allicht zonder het boek te lezen alvast 3 glazen water per dag als extra drinken, misschien heb je dan geen hoofdpijn.
    Nou jammer dat je niet in de buurt woont dan(of wel-ik heb geen idee waar je woont haha) anders kon je wat krijgen.
    je staat hier ook al op de blogrol geloof ik, brutaal he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je in een ander verplaatsen is erg moeilijk, zeker als je de ervaring niet hebt.

    Er zijn dus nieuwe leden bijgekomen, bij de knutselclub, leuk!
    Met zo'n mooie zomer wil alles wel groeien. :)
    Kan je die mestbult er niet af fotoshoppen? haha.

    Dat was vast een heel gezellige lunch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee hoor, die mestbult hoort erbij, zonder mest geen lunch he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonder mest geen lunch, haha, ja 't is waar.

    Ik heb ook al twee trosjes druiven geplukt (voor buuvje). En de appelboom zit dit jaar vol. Het is niet te geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Pruim hier ook, heerlijk he, fruit uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen