zaterdag 18 april 2015

Een icoon (Schrijfveer)

In Kampen heb je het iconenmuseum, ik zou daar graag eens naartoe gaan. Ooit heb ik overwogen een cursus icoonschilderen te doen maar het vergt nogal veel geduld ;)
Een modern icoon is voor mij Herman van Veen, al moet ik zeggen, sinds ik hem als FaceBookvriend heb is hij wel iets in achting gedaald. Dat komt niet doordat hij zich ook op het (door velen minderwaardig bevonden) FB begeeft maar omdat ik op sommige van zijn foto's zie dat hij probeert een stuk te zijn :) Ja dat doet een "heilige" niet toch? :) :P

9 opmerkingen:

  1. Hij is een groot artiest maar zeker geen heilige daarmee bedoel ik niets verkeerd alleen dat niemand heilig is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herman van Veen als stuk? Ben dan erg benieuwd hoe die pogingen eruit zien. ;-)
    Maar ik begrijp hem wel hoor....Op mijn blog doe ik die pogingen ook zo af en toe. Het vergt wel uren fotobewerking. Laatst nog heb ik ongegeneerd er een echte foto opgezet.
    Overweeg nog steeds hem te verwijderen, hahaha. Ik wens je een zonnig weekend, dan heb ik er ook wat aan. (-_-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als vrouw zie je dat Walter, althans, ik zie dat :)
      Ik zie ook naast je reactie een icoontje trouwens..te klein om te zien of dit de ongegeneerd echte foto zou moeten zijn :)

      Verwijderen
  3. Herman is geen heilige, maar een mens.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaja..Herman is een mens, dat weet ik heus wel..ik zal het even tussen haakjes zetten :), Hij is wel een bijzonder mens, ook buiten het artiest zijn om en ik vind hem ook wel aantrekkelijk maar hij moet er niet zo mee bezig zijn, dat vind ik jammer..maar ach.. misschien doe ik dat zelf ook wel :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iconen spraken me lang geleden niet zo aan, totdat ik een cursus kalligrafie ging doen. Daarna een vervolgcursus met het versieren van initialen en randen... Zelfs iconografie hoorde erbij. Dat heeft mijn mening behoorlijk veranderd. Dat museum lijkt me de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iconen zijn knappe schilderstukjes, vaak heel kostbaar.

    Ik houd van het zingen van Herman van Veen, verder weet ik niet zo veel over hem, behalve dat hij een aardige man is.
    Maar ik heb dan ook geen Facebook, hoeveel vrienden heeft hij ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hoeft geen FB te hebben om wat over hem te weten te komen toch Willie?
    Eigenlijk is hij geen FBvriend want dat kan niet maar staat hij bij mijn interesselijstje en krijg ik bericht van al zijn meldingen. Zo heeft hij er 34.267, heb het even voor je nagekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn er veel, bedankt voor het nakijken.

    Ik heb ondertussen wat over hem gelezen, ik wist dat hij veel gedaan had, maar hij is een nog veel drukker baasje dan ik dacht. :)

    BeantwoordenVerwijderen