donderdag 28 februari 2019

De Rode Badmuts


Het zou een mooie titel zijn voor een boek..
Dochter is gisteravond weer naar de zwemclub gegaan, sinds 2 november had ze niet meer gezwommen. Op die dag kreeg ze op haar werk een grote epilepsie aanval. Een donderslag bij heldere hemel.
De wereld ziet er ineens heel anders uit..kan ze nog wel fietsen, zwemmen, paardrijden?? Waar komt dit vandaan??
Uiteraard ging ik er alles over opzoeken..zo ben ik.. 
Van de huisarts kregen we voor de zekerheid een neusspray voor het geval het weer gebeurde en ze er niet uitkwam, dan moet je snel handelen.
Om een lang verhaal kort te maken..er volgden nog wat kleinere aanvallen waarbij ze niet haar bewustzijn verloor maar wel een keer haar geheugen.
De neuroloog stelde meteen medicatie voor waar ik toch liever mee wilde wachten. Ik had ook gelezen dat er spanningsaanvallen bestaan die verdacht veel lijken op epileptische aanvallen en het zou me niet verbazen als dat bij dochterlief het geval was. Ook haar chronische slaaptekort kan een trigger zijn. Daar hebben we meteen wat aan gedaan..ze zag de noodzaak van voldoende slaap nu toch in.
Fietsen en paardrijden bleef ze wel doen..maar zwemmen kon nu even niet.
Bij de EEG kwam niks vreemds aan het licht en verder onderzoek hebben we niet gedaan. Sinds begin december is er niks meer voorgevallen dus ze mag weer zwemmen..weliswaar met een rode badmuts op wat betekent dat er extra op haar gelet moet worden.
En ach..het staat ook vrolijk :)

3 opmerkingen:

  1. Ja ze was heel blij om weer te kunnen gaan. En men was ook blij haar weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik lag gisteren de hele dag op de bank..grieperig. vandaag iets beter gelukkig. Maar de konijnen buiten hebben wel wateroverlast.

    BeantwoordenVerwijderen